I dag la vi optimistisk i vei for å trene på de tingene vi fikk til i går, og for å bli bedre på det vi ikke hadde helt kontroll på. Fint vær i dag og, men litt kaldt og så er det kommet et surt drag i lufta. Tok på langline fra starten, men slapp henne ikke helt fritt fra starten av. Ikke vet jeg hva hun var laget av i dag, men makan til flink hund er det lenge siden jeg har opplevd på tur. Vi endte opp på fotballbanen der vi hadde våre første frustrerende lekerunder for et par uker siden, men i dag var det full fokus. Lina hang bare etter, jeg trengte ikke en gang å trø på den. Vi begynte med en liten snuserunde før jeg kalte inn og så gikk vi fvf og ned i sitt. Godbit og videre i fvf. Så sitt og dekk. Flere ganger spratt hun opp igjen og forventet belønning, men da gikk vi et skritt til – så i sitt – ned i dekk – og jeg la belønningen ned 1 cm fra nesa hennes og sa vær så god. Litt videre i fvf og så sitt og bli mens jeg gikk rundt. Nå satt hun helt til jeg bøyde meg og ga godbit. Så litt springing og leking før ny innkalling og på plass. Mens vi holder på med vårt kommer det først to folk på gangstien. Måtte kikke på de og så rett tilbake i kontakt. Rett etter på kom det to folk med to hunder. Da trakk jeg oss litt i utkanten av banen uten at hun nølte med å komme etter. De slapp hundene sine og de herjet, Cora fulgte godt med før hun kikket på meg og da kylte jeg leka av gårde og sprang om kapp med henne. Funket – JIPPI!!!! Vi holdt vel på i 20 minutter med bli og venstresvinger uten å sleppe bakenden mot bakken – så bandt jeg henne mens jeg la ut godbiter for frisøk (etter “oppskrift” fra Ghita). Hun fulgte veldig nøye med, men da jeg slapp henne vimset hun bare og fant kun et par – og så kom hun tilbake og ville ha mer…??? Så la jeg ett til – men i snøen så jeg kunne se hvor jeg hadde gått og dermed hjelpe hvis det skulle trengs (det første var på en bar gressflekk og jeg klarte ikke å finne de igjen i skumringen). Hun tok dette bedre, men det var jo andre som hadde gått på samme sted så hun fulgte de luktene også. Jeg så jo at hun sporet, men ikke bare i mine spor, men, men…aktivisering var det ihvertfall. På vei hjemover gikk hun med hele langlina slakk, men jeg holdt i i tilfelle det skulle komme biler. Det vi altså øvde oss på i dag var fvf, bli-posisjoner, venstre svinger, kontakt og innkallling. Ikke verst for en liten times tur. Glade og fornøyde slapper vi av i sofaen her. Jeg har sagt det høyt og har enda planer om å melde oss på til vår-cup stevne den 28.3 (iiiik). Har sendt av gårde innmelding til NRL for det må vi nemlig være. Så synes jeg å huske at etter at Kari Anne var på dommerkurs kom det noen presiseringer av noen øvelser. Så må jeg ta øvelsene etter tur og evt legge en taktikk for en evt start – hvis det er noe jeg vet vi ikke har inne er det vel lurere å gå forbi skiltet i stedet for å bruke tre “vegringer” – da er vel sjansene for disk stor. Det er målet nemlig –å gå uten disk – så får poengene blir som de blir.
Viser innlegg med etiketten mål. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten mål. Vis alle innlegg
tirsdag 22. februar 2011
Det er kjekt!
tirsdag 5. januar 2010
Nyttår - og nytt 10-år faktisk!
Ja så ble det 2010. Det ble feiret med brask og bram på firmaleilighet i Sirdalen. Vi kom opp lille nyttårsaften i 26 KALDE grader - men sol. Tror ikke jeg har vært i så kaldt vær siden barndommens juler på Mysen i Østfold - og ungene og Cora har i hvertfall aldri opplevd det. Men helga ble koselig den - Cora elsker jo å base i snøen, men vi så jo hun ble kald etterhvert - og det ble jammen vi og, man spøker ikke med slikt vær altså! Det ble en del ute - men i korte perioder. Vi smurte med kuldekrem, og hadde på dekken på "skinnet" så hun var ikke den første som pingla ut.
Snø er kuuult!
Vi gikk og på et par turer på langrennsski - og tenkte vi ville prøve henne som trekkhund. Hun er jo ikke store kroppen, men det er mye vilje og energi, så... Hun trakk både guttungen og Stein bortover sporene oppå isen. Siste dagen trakk hun faktisk litt i bakker også. Den siste turen var litt lenger, og da vi satte oss ned for å koke kakao ville hun helst sitte på fanget - da var hun skikkelig kald! Så fort vi begynte å gå igjen var det ingen problemer. Litt tre-bens-gåing har det blitt, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde forventet.
Mye plass å springe på!
Nå kommer vi tilbake!
Her trekker hun den store gutten
Venter fint når det "klabber"Alt i alt en herlig start på det nye året. Gunn med Embla har våget å sette opp mål for det nye året - jeg tror jeg skal prøve det jeg og - så husk nå å minne meg på status - så er det ikke så lett å "glemme":
- Gå pent i bånd/passeringstrening
- Innkalling
- Legge flere blodspor med økende vanskelighetsgrad - før året er omme har vi gått vårt første kvalifiserte spor lagt av kurslederne.
- Ivrigere på Agilitybanen - Orre-deltakelse i september???
- Inne-aktivisering
- Trene mer jevnlig - vil hjelpe for den skranglete ryggen min!
- Bli flinkere til å planlegge ukene (innkjøp, ungenes aktiviteter, skolen, fordele oppgaver i heimen)
- Mer strukturert på jobben (håper ikke sjefen leser dette :-))
Abonner på:
Innlegg (Atom)