For litt over to uker siden opprettet eieren til Frost – Cecilie –ei gruppe på fejsbokk som heter Trening i Sandnes. Og plutselig nå er det 13 (and counting) medlemmer der. Poenget er å poste om du har lyst på tur eller treningskamerater, og så er det bare å møte opp og delta. Utrolig mye enklere enn å ringe den, tekste den og endre tidspunkt og steder. Så langt har det vært to mandager hvor vi har satt opp rallybaner på skolen rett her oppe. Plassen er grei den, men nå etterhvert som mørket kommer krypende trenger vi et nytt sted med lys. Foreløpig er det lyst i 18 tida, så vi har fått noen gode økter. Forrige mandag var vi 4 2-beinte og 5 4 beinte (Embla, Frost, Thassie & Kinky og Cora). Da ble det litt rally, litt sosialisering av Kinky (dvergpuddel på 3 måneder) og litt trening av frivillig dekk under marsj for Frost. Veldig greit å få trent med forstyrrelser, for Frost trente ligg med lek og avstandsbelønning mens vi gikk bane, og det var folk som så på og biler som kjølrte forbi. På toppen av alt begynte et guttelag i fotball å trene på grusbanen rett nedenfor. Mye lyd og gjett hva; DE SPARKET EN BALL!!!!! Været da var som det har vært på nesten hver eneste rallytrening i hele år – øsepøse og mye vannpytter. Har gitt opp å håpe på at det blir så mye annerledes, så man får jobbe med det man har –ikke så mye annet å få gjort…
På søndag var Embla og Cora på stranda med eierne sine – og det var jammen greit for de hadde masse energi å brenne av. Gode og slitne da runden over jorder, utmark og sanddyner var unnagjort, ja!
I kveld var det igjen en gjeng som ville samles til trening; Renate med Tinka, Kristin med Hera, Ros-Marie m/Enya, Gunn og Embla, Monica m/ Gibson og oss. Alle disse fordi vi har klart å finne sammen via FB. Alle her kjente noen som kjente noen andre av oss – veldig liten verden dette er da? Superkjekt! I kveld var det rally, med relativt høy grad av forstyrrelser da det var turgåere, hunder som satt og ventet på tur og Ellen og ei venninne tok turen oppom for å se på alle de fine og flinke hundene. Ikke alle hadde prøvd rally før, men alle som ville fikk sjansen til å prøve seg, og vi som har gått noen runder lekte instruktører som best vi kunne. Det som var fint var at alle hadde litt bakgrunn fra lydighet eller Siddis-kurs – så det grunnelggende ved innlæring og gleden ved å trene var absolutt til stede. Litt fellesdekk trening fikk vi også tid til, og masse godbit søk og leking. Ei trøtt jente her nå, men tror at hun som jeg hadde en strålende fin trening – NOK EN GANG I ØSREGN (periodevis).
Håper vi kan treffes regelmessig for både alvor og lek – og for de av dere som det passer for som ikke er i gruppa – den er åpen og gratis – så det er bare signe seg opp :)