Ja så er det dagen før dagen. Vi har fått masse fin nysnø, og litt minusgrader så det ikke blir sørpete igjen før etter den store kvelden ihvertfall. Har jo vært slik en stund nå, og det er ganske så herlig å ha litt skikkeilg vinter. Cora trives også i snøen – som dere vet fra før ikke så mye i regn – men snø er kult. De siste dagene har jo ungene hatt juleferie og i går da jeg kom hjem hadde Ellen tatt på henne langlina og bundet henne fast så hun kunne springe og herje med de to jentene uten å stikke av. De storkoste seg alle tre. Fange snøballer eller bare kave i snøen med ungene er såååå gøy!. Heiv ut saueskinnshalen med tennisball i enden til henne og ba ungene dekke den med snø – da ble den suuuuperkul. Til slutt ble det nok litt kaldt på potene for hun byttet på hvilket av bakbeina som skulle være nedi, så jeg tenkte det var llike greit at hun kom inn. Åpnet døra og ropte på henne – og som ei pil var hun der – uten lekehalen. Så sa jeg gå og finn den! og hun ut i hagen igjen og jamen kom hun ikke med den. Hun mistet den en meter eller så i fra meg, da pekte jeg bare på den og hun plukket den opp og kom helt bort til meg før hun slapp (hun slapp uten kommando, da, men…) Kan hun ha skjønt noe allikevel? Jeg hadde jo ikke godbiter i hånda – så nøye hadde jeg ikke planlagt dette, og trodde vel heller ikke at det kom til å fungere (ja jeg vet – ikke den beste innstillingen) – så først måtte hun komme inn og ta av båndet før hun fikk godbit. Akkurat det var litt synd, for det var jo ikke optimal timing av godbiter, men sånn var det nå. Hun kommer jo ikke til å få godbiter for å komme inn døra flere ganger, men desto flere hvis/når hun avleverer lekene sine på dette viset. Nå er det kun noen få timer igjen, så litt julefri. Må nok jobbe i romjula, men sånn er det vel for mange i år. Vi får bruke de få dagene vi har fri til å ta noen små kjappe økter inne og ute. Takk for tips Kari Anne – skal bruke de og rapportere her!
I år har ikke Cora åpnet en eneste julegave – i fjor var det jo en kamp – for de der krøllebåndene er jo så kjekke! Men i år altså har de stått i poser på gulvet – hun har vært bortom for å prøve seg, men kikker fort opp på oss – vi kikker bare på henne så går hun videre. Juletreet og nissene som står på hylla i trappa derimot – nei se de – de er litt skumle. Men de har jo ikke flyttet seg på mange dager, så kanskje de ikke er så farlige allikevel – hun knurrer ikke til de lenger ihvertfall – og ikke har hun spist på den store som står på gulvet heller! Akkurat som jenta har blitt voksen/voksnere???
Legger ut julekortet fra Cora i år her og jeg, med de beste ønsker til dere alle!:
Vi tok jo noen med hund og barn også – og mens vi holdt på å ta bilder tok jeg noen av Ellen som leker med Cora:
Til slutt; her er løsningen på den forsvunne tieren – selvfølgelig forsvinner ikke penger bare av seg selv:
de 20 kronene pikkoloen tar er med i betalingen (såvidt de vet) så da er det 30 kroner til overs, og ikke 20.
altså; 250 kroner for rommet + 20 kroner til pikkoloen + 30 kroner som de fikk tilbake = 300 kr