Ja så ble det 2010. Det ble feiret med brask og bram på firmaleilighet i Sirdalen. Vi kom opp lille nyttårsaften i 26 KALDE grader - men sol. Tror ikke jeg har vært i så kaldt vær siden barndommens juler på Mysen i Østfold - og ungene og Cora har i hvertfall aldri opplevd det. Men helga ble koselig den - Cora elsker jo å base i snøen, men vi så jo hun ble kald etterhvert - og det ble jammen vi og, man spøker ikke med slikt vær altså! Det ble en del ute - men i korte perioder. Vi smurte med kuldekrem, og hadde på dekken på "skinnet" så hun var ikke den første som pingla ut.
Snø er kuuult!
Vi gikk og på et par turer på langrennsski - og tenkte vi ville prøve henne som trekkhund. Hun er jo ikke store kroppen, men det er mye vilje og energi, så... Hun trakk både guttungen og Stein bortover sporene oppå isen. Siste dagen trakk hun faktisk litt i bakker også. Den siste turen var litt lenger, og da vi satte oss ned for å koke kakao ville hun helst sitte på fanget - da var hun skikkelig kald! Så fort vi begynte å gå igjen var det ingen problemer. Litt tre-bens-gåing har det blitt, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde forventet.
Mye plass å springe på!
Nå kommer vi tilbake!
Her trekker hun den store gutten
Venter fint når det "klabber"Alt i alt en herlig start på det nye året. Gunn med Embla har våget å sette opp mål for det nye året - jeg tror jeg skal prøve det jeg og - så husk nå å minne meg på status - så er det ikke så lett å "glemme":
- Gå pent i bånd/passeringstrening
- Innkalling
- Legge flere blodspor med økende vanskelighetsgrad - før året er omme har vi gått vårt første kvalifiserte spor lagt av kurslederne.
- Ivrigere på Agilitybanen - Orre-deltakelse i september???
- Inne-aktivisering
- Trene mer jevnlig - vil hjelpe for den skranglete ryggen min!
- Bli flinkere til å planlegge ukene (innkjøp, ungenes aktiviteter, skolen, fordele oppgaver i heimen)
- Mer strukturert på jobben (håper ikke sjefen leser dette :-))
Høyres ut som ein fin fin nyttårsfeiring:)
SvarSlettMåla ser jo bra ut dei, og blodspor klare skal me nok klara og bli berre snøen reiser avgarde! og me kan godt ta oss "gå pent" turer og:)
Ser ut som dere har hatt en fin nyttårsfeiring :)
SvarSlettKult at hun fikk prøve seg som trekkhund :)
Siden din var blitt fin, ser det er på tide å oppdatere min også litt...
Kansje vi får til en tur i skogen til helga??
Et bittelite tips for å gjøre målene enda lettere å nå:
SvarSlettKonkretisere enda mer enn du har gjort. Da vet du mer nøyaktig når målet er nådd, nemlig ;-)
Og vær flink til å belønne deg selv når dine mål er nådd. Vi trenger også slikt, vettu ;-)
Heldige dere er som ikke har skuddberørt hund, det må være deilig! :-)
P.S. Det blir ikkje avliving, men heller ikkje operasjon :-)
SvarSlett