I går var det Rally-trening og ved treningsstart var det faktisk dagslys en stund! Herlig å gå mot lysere tider. Lysere kvelder betyr også at det er mulighet for gode friturer etter arbeidstidens slutt også, så i det siste har vi både fått trent og gått noen gode turer – ikke det verste det. Vi liker våre og håper den ikke bare er i sikte men i anmarsj!
På treningen i går gikk vi en ny bane igjen, og jeg syntes denne var verre å briefe. Ikke fordi vi ikke kan øvelsene, men i går var faktisk skiltene plassert sånn at du måtte time utgangen fra forrige skilt sånn at du ikke gikk rett inn i det neste. Og ja – det var gjort med vilje – ikke feil oppsett av banen. Vi har fokusert litt på å sitt-bli og dekk-bli, samt det å vende venstre uten at Cora slepper baken mot bakken. I bli øvelsene er trikset å ikke gi godbit hvis hun har reist seg. Det jeg fikk en liten aha-opplevelse på i går er at hun kan ikke reise seg når jeg har sagt det og tygge ferdig før vi går videre – hvis hun skal ha godbit, må hun sitte/ligge til den er ferdig – for øvelsen er nemlig slik at det er direkte marsj fra ligg –ikke en pause i stå før en går videre. Så der må vi terpe litt mer – evt. kutte ut godbitene under konkurranse. Samme er det med sitt-bli, der skal en og gå direkte videre fra sitt – ikke via stå. Første runden i går lå hun fint i dekk og sitt. Ikke så mange som ville gå bane akkurat da så vi gikk en runde til – da var ikke dekk så kult. Men den er der – så det er bare å øve og øve og øve…
Venstre vendiger gikk fint, men jeg tok litt stor bue og var bevisst på å ikke kikke ned på henne for å holde henne høyt, og det funket fint. Vi kan sikkert gjøre alt bedre – tettere fri ved fot, nærmere kontakt i 8-tall og spiraler, men stort sett er jeg godt fornøyd med framgangen vår.
Før treningen i går var vi en kjapp tur på Hellestø – ser ut som det er oppskriften på å få maks ut av treningen. Det skal sies at hun var litt vanskelig å få i kontakt med det samme vi kom ut av bilen – for det var flere hunder der enn på lenge. Men så lenge de ikke var i/rundt banene da vi gikk, var det ingen problemer når hun først hadde skrudd om “knappen”. Har jo fått boka “kontakt” jeg nevnte tidligere – men ikke lest den enda – hmmm – tror de funker best hvis man leser de – og ikke bare står i hylla. Nå skal jeg ha noen dager fri i vinterferien, så kanskje jeg ihvertfall begynner på den :)
Flinke dere er!
SvarSlettMe vil gjerna vera med å trena litt når frøkna er i tipp topp stand igjen:)