Gibson og Cora utforsker gresset som titter fram
Cora fikk gå godbitsøk mens vi ventet på at Gibson skulle komme
Noe spennende i snøen...
En bokser var og på tur
Vi går jo jevnlig på kurs i hverdagslydighet. Veldig rart når vi kommer dit - da er det aldri noe mas eller trekking - da er vi jo skikkelig på jobb! Forrige uke var det å trene inn shaping på kloss, og å følge etter/gå ved siden av eier iover en viss avstand, med fokus. Dette er litt konkurranselydighets-preg på, men fordelen med dette kurset er jo at du kan legge lista der du vil - avhengig av behovet du føler du har. Alle lærer ihvertfall hvordan du enkelst - og mildest - kan lære inn ferdigheter - og det er bra å kunne. Cora hadde ikke glemt klossen selv om det var i fjor vi hadde den framme her hjemme. Hun "frøys" på klossen, og ventet fint på fri-kommando før hun gikk av -90% av tiden. Gangen før der trente vi inn Doggy-zen og passering - det gikk også kjempefint - dvs på treningsbanen - alt er enklere der, men nå vet jeg at hun kan, det er bare å trene inn i andre forstyrrende miljøer også. Innkalling går også bedre; På anbefaling av John (sambo og partner til Karin på kurset noen kvelder) gikk jeg til innkjøp av ei hundefløyte. Jeg er ikke flink nok til å plystre, og lyden for innkalling funker jo ikke bra nok. To pift i fløyta og jenta kommer som ei pil! Men det er kun godbit som gjelder for å få henne til å holde seg fra å springe rett ut igjen - vi øver på å like leke like godt. Derfor kjøpte jeg en ny stor Wobba:

- de små har jo vært stor suksess. Merkelig nok er det ikke like stas å leke ute - inne er både den og den gamle "halen" superkjekke??? Dette er halen vi kjøpte etter kurset til Karin i høst:
I dag var vi på tur i hundeskogen igjen. Det er 3. gang siden julaften da vi klarte kunststykket å kjøre oss fast i snømassene, og ENDELIG er det blitt greit å gå igjen. Var der for ei ukes tid siden med Gunn og Embal, men da var det enda ganske så vanskelig å gå på issvullene, men ikke nå! Mange som synes Palmesøndag var en fin dag for tur - mange hunder og folk der i dag - skikkelig vårstemning. Gibson, Mira, India og oss + alle de andre. Herlig.Nå er det bare å komme igang med spor og agility igjen - HERLIG MED LYSE KVELDER OG VÅRDAGER -
og vår-aktiviteter -måtte bare ha dette med - Agility er for alle!





åååå så kjekt det ser ut som dykk har hatt det, og ja eg og kjenner treningsiveren komme no med lenger og lysere dager:)Eg me er klar for både spor og agility, blei litt tidlig med trening idag, ettersom kurset var i helga, me trengte ein kviledag begge to, men kommer nok til å stikka innom og bruka AG som ativisering:)
SvarSlettEllers tenkte eg meg at det var menneskejenta di som ville komma og hilsa på lamma, og det skal ho få når me har fått nokre, tenker det braker laus ein gong no i påska!