...broddene mine! Har tenkt på det lenge nå fordi det har vært så holkete og lite kjekt å gå - spesielt med det til tider turboladete dyret i bånd! Genialt. Jeg er også glad for at hverdagslydighetskrset til karin ved Siddis Hundeskole har startet opp igjen - og for de kule brillene jeg har fått meg - verden ble med ett så mye klarere!
På forrige hverdagskurs var det fri ved fot innlæring som sto for tur, men siden kurset er lagt opp til at du kan lære inpå et litt mer individuelt grunnlag, trener vi inn først nå båndtrening - og det å gå fint i bånd - for der er det en del mangler. Til tider er jeg veldig fornøyd, og når vi går "øverunder" på litt "kjedelige" plasser - så som skolegård eller P-plasser går det supert og kontakten er veldig bra. På turer i parken eller litt mer "interessante" stier - er det vanskeligere. Jeg stopper når båndet blir stramt - og da piler hun tilbake til meg og kikker opp - men "glemmer" det i neste sekund....Det er vel bare å fortsette i samme stil - så gir hun vel opp...Target trenign derimot - det tar hun lett - vi har øvd inn (kanskje den er 80% perfekt - så litt igjen, men..) slalom mellom bena mine - med bruk av snutetarget på håndflate. Hun er kjempeglad og superivrig når vi skal lære noe nytt, og gir alt hun har - men altså ikke på det der båndgreiene!
Passeringstrening med andre hunder og å gå forbi folk uten hund er blitt veldig bra - ikke så lett å gå forbi et ekorn i parken i går - eller endene som ligger og kvakker etter mat i elva! :-D
Vi var nemlig en runde i Sandvedparken i går med Gunn og Embla for de hadde og lyst til å øve på å gå fint i bpnd. De har det inne, men Embla "glemmer" seg litt når det er andre hunder med på tur - og vi trenger all trening vi kan få, så vi la i vei. Jeg syntes jo Embla var superflink i forhold til mitt lille vesen - men så var det jo ikke så lett å være sosial og få med seg alt de gjorde - for jeg prøvde å holde fokus på Cora - og klikke og belønne til den store gullmedaljen. Vi møtte jo en del andre hunder også - så det ble en god treningsøkt. Embla har løpetid og snart kommer den vel til oss også (ja jeg har sagt det lenge nå, men :-)) så kanskje vi får en del slike turer de neste ukene?
I kveld er det kurs igjen - og da skal vi vise hvor "flinke" vi har vært. Tror vi kommer til å bli på dette temaet en stund, men det er det som er så bra med dette kurset - at du får hjelp til det du trenger å øve på. Det skal komme innkalling som tema snart også - enda bedre!
