mandag 12. april 2010

Byjenter på gårdsbesøk

Gunn (med Embla) har jo en gård som nesten ligger i Sandnes sentrum, og nå er det lam der oppe. Jeg har bedt fint om å få ta med jentungen opp dit hvis de fikk kopplam, og denne helgen kunne vi komme på besøk. Ellen fikk til og med ha med ei venninne. Det var en ny opplevelse for disse by-snuppene på 9 år - på godt og vondt - gårdslukter er visst ikke helt deres greie!! Men de koste seg masse og fikk lov både å mate og holde lammene som bare er noen få dager gamle, ta ut kaninen, kose med Zita - en herlig gammel "dame" som elsker å kose, og lete etter kattene som bor en eller annen plass på gården! :D Her fra lammefjøset:


Etter dette dro vi ut til Hellestø for å lufte alle hundene. Her er Cora og Embla i typisk lek. Jentene trodde det var slåsskamp, men det er bare litt høylydt leking!

I de værste raptusene synes Zita det blir litt mye - hun er så rolig og for gammel til slikt tull - da er det bedre å sette seg ned ved de små jentene og vente på litt mer kos:-)


Ellers så har jeg atså vært på IKEA og kjøpt en sånn krypetunnel for unger som jeg tenker å bruke som AG-tunnel i hagen. Den er litt lett og kort, men kan sikkert festes i bakken på et vis. I tillegg kjøpte jeg tynne gardinstenger på salg der (15 kr stk) som blir fine slalompinner for trening utenom å gå opp på banen. Kan ikke klage på været heller - så nå er det bare å komme seg ut å trene! Kanskje vi rekker litt før vi skal på "Karin-kurset" i kveld?

4 kommentarer:

  1. Nå ble jeg helt dåååååårlig ved synet av lammene!! Gu'bedre meg så nyyyyydelig!! :-)

    SvarSlett
  2. Alltid kjekt med besøk:) Godt nokon kjem og minner oss på at dei er søte og ikkje berre masse ekstra arbeid:P Og det nydeliga veret me hadde på stranda, nei no er våren her og det er DEILIG!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Ja de var jo så søte, men skjønner godt at det er jobb med de og - det er jo sånn med "tanter" - får bare kosen, ikke jobben :D

    SvarSlett