I går var det kurskveld igjen, men denne gangen med en liten og kjekk vri. Karin driver jo egne kurs i ID-spor på Trofast Hundeopplæring, og i går fikk vi en liten innføring i hvordan det er å gå ID-spor. Karin har en egen blogg også – så ser dere hvor seriøst hun tar “hundekarrieren sin – flink dame! Vi har jo gått helgekurs i Viltspor/blodspor, så litt har vi prøvd oss, men aldri med en figurant (person) i ved sporslutt. Nå hadde jo ikke Marius (figurant) gjemt seg så godt som dere kan se av bildene under, men det var tydelig på de hundene som var med at de skjønte tegningen. Marius har jo hundetekke (heter det det?) så det holder så premien for å finne ham var jo mer enn god nok for de firbente!
Her litt bilder fra i går kveld:
Dette er Kira - portugisisk vannhund
-----------
Dette er Bessie – en tysk spets:
----------
Og til slutt Cora-tutta:
Han gikk den veien…?
Vet han gjemmer seg her….(litt overivrig?!)
Prøver å få henne til å forstå at det er kjekt å leke som belønning utendørs også – ikke bare pølse, men lekene er superkule – så lenge de er innendørs!!!
Ellers ikke så mye å berette fra uka som gikk – en tur i hundeskogen på søndag – og der var det nesten flere folk enn hunder for en gangs skyld, men alle som va der hadde med eller var hundevante – så ingen sure miner. Faktisk en del godord å få av jenta, lydig var hun på innkalling, faktisk sånn at de bemerket det. Rett fra lek med hunder til meg uten noen nøling. Jeg klarte også å få henne til å la være å gå bort å snuse på nistepakka noen unger hadde lagt igjen på et bord – og må jo ta det med – flott skinnende pels. Det siste er jo ikke noen innsats fra vår side – Pinscherne har jo velur-pels som glinser veldig nå i vårsola! Men alltid kjekt å høre!
Flinke Cora!
SvarSlettSpor uansett form er gøy gøy gøy hilsen Embla.
For oss går det mest i menneskespor for tida, er liksom så tiltak med blodspor, må jo tine blod, dryppe blod, så vente så gå. Så er jo lettere å bare tusle ein tur i skogen vente litt og la Embla tusla same vei seinare:)
ID spor er jo min ting, då... syns det er heilt fascinerande at dei får til å finne ut kor me har gått, og eg har begynt såvidt med Emil nå. Nasen går jo i ETT uansett, så han kan like godt lære å bruke den til nåke fornuftig :-)
SvarSlettSom Gunn seier; det er litt mindre planlegging med ID spor, og ein kan gjer det litt meir på sparket ute i skogen :-)
Kan tru slikt blir enkelt når me flytter nedover! Rett ut av døra, så er me i skogen :-)
Kjekt at dåkken prøver så masse forskjellig!!
Tusle og tusle - det er vel litt mer enn det for å trene det inn, men vi kan jo figurere for hverandre!
SvarSlettKari-Anne - ja jeg misunner deg den tomta med den beliggenheten, men tror det hadde blitt vanskelig å få med alle nedover dit - for ikke å snakke om å flytte hele kontoret ned dit :D Ja vi er veldig på å prøve mange ting - kjekt å vite hva en faktisk kan få til!
Så fin bloggen har blitt, du fikk det jo til :-)
SvarSlettDet så spennende ut med id-spor, flinke Cora :)
Joda halen ble bedre ganske raskt, det varte bare den ene dagen =)
Jepp, eg må få til å treffe dåkken før me flytter nedover. Den kommande veka er alle kveldane opptatt, men neste veke er det bare kvalpekurs på onsdagen. Koss er veka for dåkken då?
SvarSlett