Viser innlegg med etiketten Siddis hundeskole. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Siddis hundeskole. Vis alle innlegg

mandag 2. november 2009

Helg i lydighetens tegn - eller....???


Denne helgen var satt av til kurs hos Siddis Hundeskole - Hverdagslydighet del 2. Et kjempekjekt kurs både med innhold, instruktører og andre kursdeltakere - både 2- og 4-beinte! Var litt tidlig ute på søndagen - da må vi vente - kjedelig!














Vi gikk gjennom flere nyttige teknikker, så som innkalling, passeringstrenign, kinderegg-øvelsen, target og shaping (bakdelskontroll), og fikk også tips på hvordan skape gode vaner, kontakttrening og ativiseringsleker inne og ute.

I kveld skal vi av gårde på den første kurskvelden - påbygging av kurset og videre på hverdagslydighetsstien :-) Håper ikke været blir så ille som de har meldt - da er hun ikke særlig samarbeidsvillig!

Her følger masse bilder fra helgen - de er fra søndagen, lørdagen var det ikke tid eller kapasitet til å holde på med fotografering sammen med belønning, klikker bånd og øyekontakt!; De av Cora har selvfølgelig jeg ikke klart å ta selv, men Cecilie som har Frost ville dele sine med seg - takk :-). Sjekk ut Frost sin blogg da!

Attention!

Kontakt opprettes

Target på musematte

Hmm- hva er dette da?

Vil du jeg skal gjøre noe med denne???

Belønning for innsats - selv om resultatet kanskje kunne vært bedre men :-)

Her er noen flere i aksjon;

Oya var en racer på shaping

Frost i liggende :-)
Forsiktige Dexy
Søteste Candy - må få ett til av henne;