I dag har vi vært på tur i Sørmarka med India og Gibson + alle de andre som går der, og det var en drøy time med futt og fart og gøy. Bare se bildene. Vi møtte til og med en Affenpinscher - ikke hverdagskost!


Cora fikk øye på 3 jenter til hest - og satte etter. Jeg så at rytterne stoppet hestene og snakket til "noe" på bakken - sikkert Cora, men jeg var så langt unna jeg kunne ikke helt se hvordan hun oppførte seg - vi har ikke "trent" på hester - bortsett fra de som står i innhegning her oppe - og de er superkule og sikkert kjekke å leke som hvilken som helst annen hund synes hun. Jeg er ikke fortrolig med hester - og siden de vi ser på tur ikke har eiere/ryttere med seg blir alt litt for "på kanten" etter min mening - så vi gir oss før ulykker skjer. Men altså i dag klarte hun å komme helt bort til de uten at jeg klarte å gripe inn. Jeg har trent litt innkalling med fløyte i det siste siden jeg ikke er noen kløpper på å plystre - og jammen kom hun ikke - selv med superkule hester på veien. Veldig fornøyd, og jeg MÅ få "sosialisert" henne på hester - for det er tydelig at det er noe hun synes er kult og vil gjerne at hun kan oppføre seg rundt de - ellers er jo potensiale for totalkatastrofe til stede!En kort løpevideo med India og Gibson
Og en kjapp en til - dette med India og en Portugisisk Vannhund (tror jeg)...
Etter en god tur-runde tenkte vi å ta oss en runde på Agilitybanen før vi dro hjem. Gibson ble jo med, og Gunn og Embla som har gått nybegynner kurs i Palmehelga kom også - etter først å ha hatt en spordag. Det var nok litt i overkant å forlange en god økt på banen etter så mye aktivitet i forkant, for ingen av hundene var særlig "tilstede" etter kun en runde eller to på noen enkle hinder.... Stakkars. Her er Gibson - han er blitt supergod på slalom - og er blitt en "selvstarter"

Han fikk et lite "anfall" av angst han og - etter å ha gått møne, vippa - som han ikke syntes noe om i dag - skulle han gå over balansen - og så sa det stopp - vi tror at han tror at det er vippa- og bare går og venter på at bakken skal bevege seg som på vippa. Se de triste ørene da!!! Dakar!
Cora fikk ihvertfall tatt et par hinder og tunnelen, vippa, møne og balanse - stort sett alt utenom pølse og lengdehinder - da ble alt bare "mas". Ingen bilder av oss denne gang. Men her er Embla klar til dyst:Vi fikk til slalomen bedre enn noensinne - selv om det fremdeles er heftig føring fra min side. Vippa tok hun flere ganger uten at jeg holdt igjen - og hun sprang opp igjen og ville flere ganger - men SÅ plutselig ble det en gang for mye - og det ble totalvegring på den. Men etter litt andre hinder kom hun seg over flere ganger - da med at jeg holdt litt igjen. Ingen vits å prente inn frykt for noe - vi har jo lang nok vei igjen til å mestre alt som det er :D Vi ble igjen og så på de store proffe trente litt etter at vi ga oss og la hundene i bilen. Det er så kult å se på - og hundene har det jo så kjekt! Skal slå opp litt hinder her i hagen har jeg planer om - tunnel, slalom og et hinder eller to + et lengdehinder kanskje? Blir kanskje litt mye - jeg bor jo ikke akkurat med 5 mål fritt rundt her, men det bør gå - om ikke alt på en gang!
Nå er hun helt utslått her - men fikk laks og potetrester etter søndagsmiddagen over tørrforet (smak og behag sier nå jeg) - og etter at det var fortært var det ned med rullgardina - og godnatt under teppet i sofaen her. :D