Viser innlegg med etiketten ører. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten ører. Vis alle innlegg

søndag 10. januar 2010

Nytt tilskudd til "Pinscherfamilien"

...nei da - vi har ikke fått flere - men til Stavanger har det kommet ei ny nydelig jente - India. Vi traff henne i Sørmarka i går. Monica har koordinert oss - så Gibson, India og Cora fikk hilse. Stakkar India - hun er bare 9 uker og synes denne vinteren så langt har vært litt i kaldeste laget. Vi fikk ihvertfall hilst før hun krøp inn i jakka til Christine og sovnet - smelt - det skjønneste dyret på turen i dag - selv om hun ikke er min! (Satser på at Monica fikk noen blinkskudd - jeg hadde ikke kameraet med, dessverre) Blinkskudd her. Tenk at det bare er ett år siden mitt bøllefrø var den nyeste i flokken! Nå har hun vokst seg til en liten dame - en meget bestemt sådann - i går var vi ikke de beste venner - hun utfordrer på ALT og er SÅÅÅÅ treg i reaksjonen på kommandoer! På toppen av alt har hun fått sprukne øretipper. Stakkar - ikke hennes feil akkurat! Ikke rart heller når jeg ikke har vært flink å smøre ofte men vært flittig å ta henne med på tur ut i kulda. De siste dagene har hun lekt trekk-hund på is - skøyteværet har jo vært supert - på lørdag på Stokka-vannet og i på søndag først i løpetur Sørmarka- så på skøytetur i Sandnes. Har forsynt seg av gjenglemte skorper og kakao i snøen! :D På turen i sørmarka så vi at det var blod på hodet og halsen hennes - og ja da - det var øretippene. De har vært litt tørre i kantene, men ikke noe blodsøl, så jeg har den siste uka smurt de med kuldekrem - som for potene - men nå gikk det altså ikke lenger. Måtte rense de med pyrisept og smøre på bacimycin i går - kan tro vi ble enda mindre venner detter det - hun så bomull i dag morges og sprang RETT inn i buret igjen! I går måtte jeg krype inn til henne for å få smurt henne - selv om buret egentlig er fristed - så er det jo til hennes beste...Har ikke teipet - det har ikke blødd mer enn det jeg så på tur i mark. Skal ta en ny runde medpyrisept og bacimycin og fettsalve i kveld- men ikke teip så lenge hun ikke blør. Ser at når hun begynner å riste på hodet - stopper hun og rister seg veldig forsiktig - så jeg tror det gjør litt vondt også? :S Håper det ordner seg og at det ikke blir et langvarig og vanskelig problem - de er jo kjente for disse Pinscher-dyra.

Så et lite hjertesukk - etter skøyteturen på lørdag skulle vi bare stoppe så vidt innom svigers før vi skulle i 6-års dag til min niese. I tillegg til henne har de tvillinger på 4 - og de var jo så glade for å få besøk av hunden! Vi hadde med buret som jeg hadde planlagt at hun skulle være i - for hun var jo sikkert så sliten etter skøyteturen! Eierne av huset (min søster + mannen) syntes at det var litt kjipt og mente for deres del at hun kunne gå løs. Men FOR ET STRESS! med alle de ungene som ville leke med Cora - og hun er jo ikke sen med å plukke opp invitasjonen - og da vi la henne i buret og fortalte ungene hvordan de skulle popføre seg med henne - vet jeg ikke hvem som ble mest på styr - tvillingene eller Cora! Må trene mer på å ha henne med på besøk, men det er vanligvis så stress at hun blir som regel hjemme, men det hadde jo vært kjekt. Hva har dere gjort - i bånd til hunden finner roen? Tror kanskje og at det er greit å trene på besøk hvor det ikke er små barn - for Coras del i hvertfall. Hun har det kjempekjekt - og er helt på alerten og synes unger er superkule - og har på ingen måter planer om å roe seg av! Hmmm