...nei da - vi har ikke fått flere - men til Stavanger har det kommet ei ny nydelig jente - India. Vi traff henne i Sørmarka i går. Monica har koordinert oss - så Gibson, India og Cora fikk hilse. Stakkar India - hun er bare 9 uker og synes denne vinteren så langt har vært litt i kaldeste laget. Vi fikk ihvertfall hilst før hun krøp inn i jakka til Christine og sovnet - smelt - det skjønneste dyret på turen i dag - selv om hun ikke er min! (Satser på at Monica fikk noen blinkskudd - jeg hadde ikke kameraet med, dessverre) Blinkskudd her. Tenk at det bare er ett år siden mitt bøllefrø var den nyeste i flokken! Nå har hun vokst seg til en liten dame - en meget bestemt sådann - i går var vi ikke de beste venner - hun utfordrer på ALT og er SÅÅÅÅ treg i reaksjonen på kommandoer! På toppen av alt har hun fått sprukne øretipper. Stakkar - ikke hennes feil akkurat! Ikke rart heller når jeg ikke har vært flink å smøre ofte men vært flittig å ta henne med på tur ut i kulda. De siste dagene har hun lekt trekk-hund på is - skøyteværet har jo vært supert - på lørdag på Stokka-vannet og i på søndag først i løpetur Sørmarka- så på skøytetur i Sandnes. Har forsynt seg av gjenglemte skorper og kakao i snøen! :D På turen i sørmarka så vi at det var blod på hodet og halsen hennes - og ja da - det var øretippene. De har vært litt tørre i kantene, men ikke noe blodsøl, så jeg har den siste uka smurt de med kuldekrem - som for potene - men nå gikk det altså ikke lenger. Måtte rense de med pyrisept og smøre på bacimycin i går - kan tro vi ble enda mindre venner detter det - hun så bomull i dag morges og sprang RETT inn i buret igjen! I går måtte jeg krype inn til henne for å få smurt henne - selv om buret egentlig er fristed - så er det jo til hennes beste...Har ikke teipet - det har ikke blødd mer enn det jeg så på tur i mark. Skal ta en ny runde medpyrisept og bacimycin og fettsalve i kveld- men ikke teip så lenge hun ikke blør. Ser at når hun begynner å riste på hodet - stopper hun og rister seg veldig forsiktig - så jeg tror det gjør litt vondt også? :S Håper det ordner seg og at det ikke blir et langvarig og vanskelig problem - de er jo kjente for disse Pinscher-dyra.
Så et lite hjertesukk - etter skøyteturen på lørdag skulle vi bare stoppe så vidt innom svigers før vi skulle i 6-års dag til min niese. I tillegg til henne har de tvillinger på 4 - og de var jo så glade for å få besøk av hunden! Vi hadde med buret som jeg hadde planlagt at hun skulle være i - for hun var jo sikkert så sliten etter skøyteturen! Eierne av huset (min søster + mannen) syntes at det var litt kjipt og mente for deres del at hun kunne gå løs. Men FOR ET STRESS! med alle de ungene som ville leke med Cora - og hun er jo ikke sen med å plukke opp invitasjonen - og da vi la henne i buret og fortalte ungene hvordan de skulle popføre seg med henne - vet jeg ikke hvem som ble mest på styr - tvillingene eller Cora! Må trene mer på å ha henne med på besøk, men det er vanligvis så stress at hun blir som regel hjemme, men det hadde jo vært kjekt. Hva har dere gjort - i bånd til hunden finner roen? Tror kanskje og at det er greit å trene på besøk hvor det ikke er små barn - for Coras del i hvertfall. Hun har det kjempekjekt - og er helt på alerten og synes unger er superkule - og har på ingen måter planer om å roe seg av! Hmmm
Jepp, på besøk i bånd. Og når Emil kommer i hus, skal vi besøke alle venner og bekjente rundt om i distriktet før han er et halvt år, sånn at vi er klare for å takle det meste når han blir rundt året..
SvarSlettHos svigermor fikk Ayla romstere til hun var ferdig, og slik har det vært hver gang vi kommer på besøk der.
Når vi er hos søsteren min, tilbringer Ayla de første ti-femten minuttene i bånd. Deretter får hun gå som hun vil. Ungene får aldri herje med henne fordi hun da begynner å stresse allerede før vi kommer dit neste gang. Det lærte vi etter to besøk.
Det er en god ting å øve på, for det er utrolig kjekt å ha en hund som kan være med på besøk... sier folk som har det... ;-)