fredag 12. august 2011

Sommerferien 2011

Er så lenge siden jeg har skrevet noen her???  Hmm?? Neida ikke så rart; vi har kost oss på ferie selv i overskyet vær, så da får hverdags”trivialiteter” ligge (i.e blogoppdateringer).

Tror jeg bare skal lage en bildeserie fra noen av aktivitetene vi har holdt på med – lite strukturert trening, men hey; ferie er ferie- selv for hunder og –eiere:

Ett av prosjektene vi satte igang med siden det ikke var strålende sol og båtvær, var å utvide grillterrassen på hytta. Da må selvfølgelig Cora sjekke hva vi gjør, og hva som befinner seg utenfor det som var gjerde en gang i tiden:

IMG_0764 

IMG_0804

Og når det var klart likte hun også å sitte der å nyte utsikten – på en god stolpute selvfølgelig. Gjør dere sånn kan vel jeg og??? Ofte setter hun seg i sofaen som om hun var “en av oss”:

IMG_0775 Sjekk stillingen – lik som den største ungen :)

Andre ganger er det best å ligge på pute i gresset. Vi har kappet ned så mye gran at det er ikke godt å ligge – eller gå – rett på gresset, men på pute er det deilig:

IMG_0774

Ellers er det mye spennende rundt om kring på tomta – spesielt inne ved grunnmuren og ved kjellerdøra:

Picture 015

En av favorittaktivitetene hennes denne sommeren har vært å vasse rundt i fjøra og se på/jakte på de små krypa som bor der under steiner. Det kan hun gjøre i timesvis, særlig siden det ble ganske varmt i sjøen mot slutten. Faktisk opp mot 20 grader midtfjords. Flere i familien fikk dyppet seg og testet vannaktiviteter.

 Picture 017Picture 016  Picture 018 Picture 019 

Vi ble tipset av Monica om opphørssalg på dyrebutikken på Vågen, og at det var 50% på alt utenom fôr. Som de kjøpte vi og redningsvest til Cora. Har egentlig tenkt på det en stund for vi har jo planer om å dra på litt båtturer. Det er ikke noe hun liker. Heller ikke å svømme, så jeg tenkte kanskje at det ville hjelpe med en redningsvest, og uansett om hun detter over kanten (for hun henger så vidt i klørne halvveis over ripa hvis hun får lov) vil det jo være mye enklere å få tatt henne ombord igjen. Catrin og Milly har  jo og prøvd å få opp svømmegleden ved å bruke vest. Vi prøvde litt vi og, men det er ikke sånn at hun legger frivillig på svøm – det er pur lokking, og så fort hun har fått godbit svømmer hun rett inn igjen. Men redningsvesten var OK å ha på syntes hun (Den er i str. M i Baltic, hvis noen lurer):

IMG_0782

IMG_0783  Jeg er klar – kom nå da!

Vi har noen bilder fra en av de korte turene vi hadde i sommer – til Vignes-holmene v/ Finnøy.

IMG_0799 

 

På vei over. Hun følger skeptisk med, men hun har ihvertfall begynt å sitte rolig i båten – ikke fare rundt omkring og bjeffe som om det var fare på ferde.

 

 

Her har vi funnet en flott bukt å legge til i, med gress og flott sandstrand/-bunn. Må bare huske å ta med rake for det går visst en del sauer og geiter der og beiter… Cora elsker jo å grave i sand  og å leke med steiner – særlig de som er runde så de triller litt:

IMG_0794

IMG_0795

Ellen fikk ha med seg to venninner og denne dagen – og de badet og koste seg. Tar med et bilde bare for å vse hvor herlig det er der. Det eneste som manglet da var litt sol – men sånn har det nå vært i sommer, så…

IMG_0797

På vei ut fra stranda

Vignes

Her sitter jeg på den lille gressbakken overfor sanda og ser og hører på tre 11 åringer som ler og hyler mens de fanger krabber, sjøstjerner +++ 

Etter nesten tre uker sammenhengende på hytta er det godt å slappe av hjemme i ei lita solstripe under bordet:

Picture 013

Eller på sofaen sammen med broder’n:

Picture 014

2 kommentarer:

  1. Så mange fine bilder :) Godt å se flere som nyter sofa/stol livet fullt ut :D
    Både høres og ser ut som det har vært en fin ferie, skjønner godt at dere koser dere på hytta :-)
    Vi har en flat i familien som ikke syns båtlivets gleder var helt herlig, og ble ganske stressa. For henne hjalp det masse å ha med seg hunder som syns båttur var bare topp, og som tok livet helt med ro når vi var utpå. Da fant hun roen, også alene senere. Men virker som det går bedre med Cora alt da. Eller er det vokterinstinktet til Cora som slår til på båttur? Stretto vokter nemlig litt mer på hytta, og når vi var ute med båten der i fjor kunne han finne på å boffe til andre båter og kanoer som kom forbi, haha:D ( Er ikke så mye trafikk der nede, møter en båt i timen. ) Men ute med båten her i Oslofjorden har han aldri sagt et pip. Og godt er det for da hadde han hatt mye å passe på:D

    SvarSlett
  2. Masse fine bilder fra ferien:)

    SvarSlett