mandag 11. juli 2011

Litt kjedelige dager

For en liten hund. Hun koser seg med å ha ungene i huset hele dagene så hun slipper å passe på de arbeiderne som stikker innom helt alene, men utover det er det ikke så mye som skjer av aktivitet utover de vanlige turene våre – i parken eller i den lilel skogen her oppe. Har litt dårlig samvittighet, men det er litt krunsj-time med å få mest mulig ferdig før vi og arbeiderne drar på ferie, så da går kvelder og helger med til det. I helgen fikk hun være med å montere badeskapene. Det var interessant en stund, men så la hun eg på teppet sitt og kikket på oss og sukket høyt og tydelig – så vi skulle få vite hva hun syntes om dette. Da vi sto og skulle vatre opp skapet på veggen snek hun seg rundt beina våre som en annen katt, og senere på dagen la hun seg ved siden av oss i sofaen og “murret” koselydene sine. Som avslutning på kvelden i går lekte hun med tyggebeinet sitt – gjemte det under teppet og HOPPET på det og heiv det opp i lufta for så å fange det igjen. Har jo stamtavle på henne, men kan det ha kommet noen kattegener inn et sted? ;)

Skal tameg på tak denne uka og komme meg opp på Bråstein om ikke annet. Hun trenger å få løpe litt og treffe andre hunder så hun ikke blir helt gal! :)

Må forresten nevne hvor flink Ellen har blitt til å trene henne. Helt på egenhånd har hun klart å få Cora til å sitte bamse – vi kaller det bare for 2 – for bamse og danse ble to litt for like ord å skille for en hund. I gå begynte hun å trene henne til å gå i åtte tall rundt bena sine og ende opp med sitt i front. Cora har så lyst å få det til, og Ellen prøver å lære inn hele kjeden på en gang, men jeg ga henne noen tips om å dele det opp og forlange litt mer for hver gang, og det var riktig så fornøyelig å se på. Vet ikke hvem som var mest sliten etterpå jeg – jenta eller hunden.

Ferie til helga – da blir alt så meget bedre – YEAH!

8 kommentarer:

  1. Her e det også kjedelige dager for Gibson. Ikke mye som skjer,jeg har fartet på mitt den siste uka og været har jo ikke heller vært noe å skryte av. Vi starter også på ferie etter denne uka, jeg jobber hele helga også før det er ferie på mandag. Deilig. Skal dere vekk i ferien? Hvis ikke hadde det vært kjekt å fått til en dag eller to med rally neste uke? Det er så lenge siden nå.

    SvarSlett
  2. Så kjekt å ha en assistenttrener da :)
    Lykke til med resten av uken frem mot feriestart :)

    SvarSlett
  3. Artig å lese om hvordan Cora leker med tyggebeinet sitt, Nadira gjør nøyaktig det samme med lekene sine. :D Tar skikkelig sats og hopper/tramper hardt på dem med frambeina, haha.

    Høres ut som dere har det hektisk for tiden, blir nok deilig med ferie snart! Får håpe finværet kommer da. ;)

    SvarSlett
  4. haha, ibland önskar man in lite andra gener i ens hund. Tänk vad skönt det hade varit om man fick bygga ihop ett eget djur :-)

    Kul att ni får träningshjälp, men jag fattade inte riktigt vad sitta bamse var?

    Ha det bra!

    SvarSlett
  5. Kjempestas om du får gjort om på linken til oss:)
    Gått over til blogspot jeg også, har puttet dere inn på blogglisten hos meg også :-)
    Legger inn link på navnet mitt, ha en fortsatt fin sommer :D

    Ane

    SvarSlett
  6. Korleis går sumaren for dykk? No er min sumar over og me er klar for turer og trening på ettermiddagstis og i helger :)

    SvarSlett
  7. Patrik; Sitte "bamse" er bare å få henne til å sitte med forlabbene opp - nesten som en kanin (vet ikke om det ble mer forståelig men???)
    Ane: Oppdatert link til deg :)

    Gunn: Vi er nå hjemme og klare for jobb og turer/trening igjen

    Og ser nå at det er lenge siden oppdateringer :S

    SvarSlett
  8. dagene går sånn er det alltid :) Høres ut som hunden får nok stimuli og det er bra ! Artig å få den til å lystre, lykke til videre!

    SvarSlett