mandag 10. januar 2011

Ut på tur – aldri sur

Avtalen var å gå tur på lørdag med Gibson, en ny Pinscher til Stavanger Kelpie og lille Enya (Cavalier King Charles, 10 mnd). Lørdagen kom og det blåste og var rett og slett ufyselig – så vi ble enige om å utsette turen til søndag (for det var faktisk meldt bedre vær – men når skal vi slutte å stole på det!???). Kanskje det ikke bare er Pinscheren som er pingle i dårlig vær – eierene er kanskje ikke spesielt tøffe de heller :) Søndagen kom og jo da, vinden hadde løyet, men mye nedbør – og da ikke av det kvite slaget- mer av det blanke. Men jamen så datt det ikke ned noen kvite harde “egg” innimellom også, gitt! Uansett  ingen grunn til å utsette mer nå – så vi pakket lue, regntøy og brodder og dro av gårde. Faktisk ikke så mye nedbør da vi la i vei, så jeg pakket IKKE dekken til Cora. Litt optimistisk der kanskje? Vi kunne ikke kjøre opp i hundeskogen. Veien er bratt med sving på og det ligger mye is med vann oppå alle steder nå, så vi bestemte oss for å parkere ved Bråsteinvannet og gå “bakveien” opp. Det ble Gibson, Cora og Enya med eiere som la i vei på tur. Før de andre kom tok jeg Cora ut av bilen for hun var helt klar for å gå av gårde der og da. Hun fikk snust litt men så satte det i med hagle og regne så jeg lot henne få komme inn i bilen (foran) mens vi ventet noen få minutter på de andre. Ikke kult å ikke kunne gå ut syntes hun og brydde seg døyten om hun ble våt – men det gjorde jeg – så hun fikk vær så god å vente inne.

Cora-ibil Her sitter hun utålmodig som et fly – men sjekk det kule – litt for brede – halsbåndet hun har fått da  :) Fra Collar Mania

Så la vi i vei – og med brodder var det ganske greit – uten – ikke så greit. Et ganske så ufyselig vær, men ingen av hundene brydde seg noe særlig og vi fikk en god time der oppe – men gikk ikke hele runden da det var særdeles uframkommelig noen steder for de av oss som gikk på “bare såler”. Hundene sprang og klarte etterhvert å finne utav balansering og stopping på is – mange festlige øyeblikk der som skulle vært festet på film. Heldigvis så gikk det bra – fort gjort at de kunne forstrukket noe på slikt føre – men de regelrett klorte seg fast og krummet ryggen i noen av oppoverbakkene.

Gode og slitne og ganske så våte kom vi hjem igjen – og da var det slappings av som gjaldt. Dette er fra tidligere kviler, men det ser stort sett slik ut:

Cora-sover

Her etter at Ellen og Cora hadde lekt ute i snøen i vinter: CoraEllen

 

 

 

 

 

Legger ved et bilde av skjønneste Enya og jeg – kanskje hun blir med på flere turer – hun storkoste seg også i skogen i går. Her fra når hun måtte prøve den nye genseren jeg hadde strikket til henne – litt misfornøyd :D:

Enya

Hvem sier en Pinscher ikke trives ute i dårlig vær – bare selskapet og omgivelsene er trivelige – og det syntes hun absolutt på søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar