..til dere alle sammen. Jula har kommet og gått, og vi skriver 2011! Lite fri i jula i år, så noen lange turer har vi ikke dratt av gårde på. Det har jo vært mye snø og i de siste dagene ganske så glatt også. Enten må det ligge og være fint ellers så må det hvite teppe smelte skikkelig og ikke holde på sånn som nå – smelte – fryse på og så snø på toppen! Har funnet fram broddene fra i fjor – og det er jo en genial “oppfinnelse”. Cora er flink når hun kjenner vi sklir rundt på isen bak henne på tur og halser ikke av gårde på glatta. Lite sosiale turer for Cora, og heller ikke så mye strukturert trening må jeg jo bare ærlig innrømme – men vi får si nytt år og nye muligheter og gå på med krum hals.
Nyttårsaften er jo en dag som mange hundeeiere frykter (og hunder og, men de vet jo ikke at det er noe å grue seg til før det setter igang, så…). Vi har ikke hatt noen problemer med Cora på nyttårsaftenene til nå – de 2 vi har hatt, så jeg regnet med at det kom til å gå greit. Det gjorde det også. Det begynte allerede lille-nyttårsaften i nabolaget her. Da var det så mye skodde at det ikke var så mye lysglimt, men en del smell og knitringer. Ingen reaksjon når vi var på tur, men litt nysgjerrig da hun var inne for å se hva de nye lydene utenfor var. På nyttårsaften brydde hun seg også lite – og vi hadde gjester på besøk og hadde et lystig lag. Hun holdt seg “i skinnet” og lå enten nede i kurven eller i den kurven vi hadde flyttet opp i stua. Hun var med ut når ungene tente stjerneskudd tidlig på kvelden uten at hun blandet seg borti det. Da klokka var 12 skulle jo hele selskapet ut – og Cora ville selvfølgelig også være med ut, men stoppet fort på dørstokken - for da smalt det i alle hjørner og mye røyk og lys og lukter. La seg fint ned i kurven sin og ventet til vi kom hjem, og da vi skulle ta en siste tissetur rett før kl 01 gikk det uten problemer. Vi er altså heldige i så måte.
Lite bilder har det også blitt, kanskje det blir noen etter helga? Da skal vi møte Gibson og en ny Pinscher; Kelpie på Bråstein. Kanskje vi får med oss en liten KC Spaniel; Enya også? Håper på tørre fine veier så vi kan komme oss opp uten å sette helsa på spill!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar