Jeg har helt siden hverdagslydighetskurset prøvd å få Cora til å stå med begge framlabbene på ei bok for å trene utgangsstilling og bakåartskontroll. Dette blir jo en slags shaping.. Hun skjønner target og target på finger, men det er med snuten. Target med labben har blitt bare tull, for hun klorer og og graver og herjer med boka som er targeten. Vi begnte i dag også - og plutselig legger hun ene labben på og ser på meg! Jeg ble så glad og overrasket at jeg glemte å klikke - men hun fikk ostebit, da. og plutselig er det ikke problem lenger - nå går hun på med den ene labben med en gang - og ikke hvis jeg bare venter bittelitt kommer den andre opp også - og der står hun en god stund! Merkelig at det plutselig skjedde - vi har øvd nesten to ganger i uka i en måned nå - ikke så lenge for som sagt blir det bare herjing fra hennes side - men i dag skjedde det altså! Jippi!
Har gått en lang tur i ettermiddag også - i langline for å trene på innkalling over noen marker her - og i den lille skogen oppe ved skolen. Tror hun trodde at endelig fikk jeg lov å springe her - for å komme på innkalling - det var ikke kult - hagene til naboene mye kjekkere - uansett om jeg stod der og tedde meg som en dust med en liten pelsdott i snor (:-D). godt langlina er så lang - for etter et par ganger hvor hun brydde seg døyten og jeg hadde stoppet henne med foten på lina - reagerte hun ihvertfall på meg, men å komme tilbake det gadd hun ikke i dag sånn umiddelbart - hmmm vi har en liten jobb å gjøre der og - men nå har jeg jo fått bevis på at å bare fortsette og prøve igjen og igjen - så går det. Kommer en liten gåte her i dag og - så hiv dere med!
Har gått en lang tur i ettermiddag også - i langline for å trene på innkalling over noen marker her - og i den lille skogen oppe ved skolen. Tror hun trodde at endelig fikk jeg lov å springe her - for å komme på innkalling - det var ikke kult - hagene til naboene mye kjekkere - uansett om jeg stod der og tedde meg som en dust med en liten pelsdott i snor (:-D). godt langlina er så lang - for etter et par ganger hvor hun brydde seg døyten og jeg hadde stoppet henne med foten på lina - reagerte hun ihvertfall på meg, men å komme tilbake det gadd hun ikke i dag sånn umiddelbart - hmmm vi har en liten jobb å gjøre der og - men nå har jeg jo fått bevis på at å bare fortsette og prøve igjen og igjen - så går det. Kommer en liten gåte her i dag og - så hiv dere med!
---------------------------
To fanger sitter i fengsel innelåst i en celle. Det er et ulåst vindu høyt oppe i cellen. Uansett om de står på senga eller oppå hverandre eller med andre hjelpemidler som fantes i cella så klarte de ikke å nå opp til vinduet så de kunne flykte. De bestemte seg derfor å grave en tunnel ut i frihet, men de ga opp da det tok altfor lang tid. Plutselig finner den ene fangen ut hvordan de kunne greie det ved å rekke opp til celle-vinduet allikevel. Hva var planen?Lykke til!