Cora har jo fått sine daglige turer, men det har blitt helt siden onsdag da vi var på tur i Sørmarka med Gibson og Monica, en skikkelig løpetur uten “hemninger”. Nå er det jo båndtvang tid også – så det blir litt begrensninger uansett i tiden framover. I tillegg har vi vært nødt til å bruke en del av kveldene våre på å rydde ut av rom der bygg-folkene nå begynner å strømme inn. På torsdag og fredag var det ingen som skulle komme, så da fikk hun være ute i gangen/underetasjen som hun pleier. Litt snålt, for hun kikket ekstra godt på meg da jeg gikk – mener du at jeg ikke skal inn i kjellerstua? He-he – eller så var det bare fordi hun trodde hun skulle få være med ut siden jeg tok på jakke.På fredag tok hun time-out på seg selv. Jeg hadde hevet noe i søpla som hun syntes sikkert lukta godt/spennende og dermed hørte jeg masse styr fra kjøkkenet og gikk inn for å se. Før jeg fikk sagt noe, datt ørene og halen rett ned og hun lusket ut av kjøkkenet og ned trappene. Der la hun seg i kurven og ble. Hun så vekk da jeg kom ned og fulgte ikke etter oss inn i stua som hun pleier. Helt til jeg snakket til henne lå hun der i time-out. Da vi begynte å snakke til henne og kikke på henne kom hun tuslende inn – og 5 sek etterpå var “alt” glemt. Godt hun skjønner hun hadde gjort noe hun ikke burde, men selv uten korrigering tok hun altså en “frivillig” time out – eller … hmmm ikke vet jeg, men det virket ihvertfall som om det var det hun gjorde.
I går trengte vi en liten pause fra hus og styr og dro ut på stranda. Det var jo sol og varmt litt ut på dagen selv om tåka hadde ligget tykk fra morgenen av. Vi tok sjansen på at den var forsvunnet fra stranda også. Det ble ikke Hellestø denne dagen. Vi dro vel ikke ut før i 2-tida og regnet med at det var en del folk der ute. I stedet tok vi turen til Bore – surfe-stranda. På stranda var det ikke så mange hunder eller folk, men så plutselig får jeg se to ryttere til hest i full gallopp langs vannkanten. Da hadde jenta tatt seg en liten tur bak noen sand-dyner. Vi gikk over sand-dynene og la turen på baksiden. Jeg vet ikke hva hun gjør med hester – hun bjeffer noe voldsomt og liksom leke-hopper mot de hvis vi går tur forbi en innhegning, og kanskje hadde det ikke skjedd noe, men uansett – litt vanskelig situasjon å få kontroll på hvis det skulle skjedd noe. Rytterne hadde med seg to JRT som sprang løs ved hestene så hestene er sikkert vant til hunder, men hvis da Cora gjorde noe litt uvanlig kunne det jo blitt ille for både henne og ikke minst de som satt oppe på hestene. Inntil jeg vet hva som skjer med Cora+ hest velger jeg å ikke teste det ut uten at forholdene er kontrollerbare. Det er jo det samme for henne hvor hun får springe:
Gode lange drag langs sanddynene
Her har hun funnet en stein hun måtte “drepe”. Vet ikke hva det er med henne og steiner, men det har vært sånn fra vi fikk henne. Helst de runde som triller litt. Ikke så kjekt med en tennisball, men kan holde på lenge med steiner og fotballer:
Masse flotte sandformasjoner som jeg måtte ta bilde av:
Vi gikk langs stranda tilbake igjen. Masse bølger – skjønner godt at dette er en flott strand for surfere. Fant noen små pinner som vi heiv for at hun skulle hente de. De sprang hun etter og fant, men de var særdeles lite interessante. Så fant Stein en litt større grein som han heiv, og den var superkul! Hun måtte til og med ut i bølgene for å hente den med seg. Litt skummelt – og hun sto lenge og så på og prøvde å time det slik at bølgene var på vei utover, men til slutt måtte hun helt uti for å hente den:
Og hun klarte faktisk å få tak i den:
En herlig tur. Som det alltid er med turer på stranda så var vi fulle i sand, spesielt Cora som jo hadde badet – så da var det rett i dusjen når vi kom hjem – det er IKKE kult!
I morges kom snekkerne igjen – og det kommer også rørlegger i dag, og da de kom kl 07:02 (!) gikk hun jo “balistic” igjen. Hun glemmer fort altså! Men hun roet seg også fort, så det går nok bra i dag også. Blir spennende nå framover – for nå begynner de for alvor med å jobbe inne og vil gå i huset både nede og oppe – tenker hun skal få det travelt med å passe på de! Utviklingen i huset kan dere følge her.
I kveld er det jo ny rally-treningskveld, så en tur må hun vel få seg før vi starter opp. I kveld lovte Gunn at hun og Embla og skal bli med, og er sikker på at Monica og Gibson kommer også – så nå begynner det å bli en god og kjent gjeng – i tillegg til alle de andre som vi begynner å bli kjente med som har holdt på en stund – KULT – håper været holder seg som nå – for det er blitt mye varmere og da når sola titter fra er ALT så mye kjekkere.