På vårt tredje forsøk i årets vintercup – og det 5. eller sjette totalt klarte Cora og jeg å få til et samspill som gjorde at vi fikk et tellende resultat i et rallystevne! Kanskje ikke den beste scoren, men bedre enn 100 poeng (som man får for oppmøtt+ disk). Scoren ble 186 poeng – altså 14 poeng trekk. Så det er forbedringspotensiale, emn DU så kjekt det var å faktisk vite at vi ikke gikk over mål og var disket! Yihiiiii!
Det har altså vært totalt 3 kvelder. Første kvelden har jeg fortalt om. da var vært noe så usigelig vått og forblåst. Andre kvelden var det faktisk ganske så fint og tørt, men høstlige temperaturer. Da hadde jeg tatt med meg kjegler for å varme opp med - i tillegg gikk vi en tur i området – både for nødvendige ærender, men også så hun skulle få stillet nysgjerrigheten på området rundt litt. Hun gikk med fin kontakt og på oppvarmingsrundene gikk hun fint og konsentrert og tilbød tjenester som jeg ba om. Var ganske så optimistisk da vi startet, men allerede på 3. eller 4. skiltet – en sitt vri 90 sitt gikk det galt. Banne gikk da paralelt med et gjerde med en liten gressbakke på utsiden. Det ble litt for interessant (i hvertfall mer interessant enn meg!) og hun datt helt ut. Prøvde et par-tre repetisjoner, men til slutt gikk vi bare videre. Alt etter det (og det før også for så vidt) var SÅ bra. Ghita kommenterte det også – at det var så synd med det ene skiltet). GRRRRRRRRRRRR!!! Hvorfor må det være sånn! Men uansett – jeg kunne se forbedringen fra første kvelden – og uten å ha hatt utendørsøvinger mellom 1. og 2. cup kveld skal man vel ikke forvente all verden. Ting kommer ikke på plass av seg selv!
Denne siste kvelden var P-plassen vi gikk på islagt – og det var flere minusgrader. Heldigvis hadde jeg brodder på! Nok en gang tok vi oss en god runde på forhånd, og varmet opp med kjegler –til og med når de andre var kommet – og hun virket nok en gang som hun var “på”. Vi var nr 3 ut denne gangen –og mens Gunn og Embla gikk tok jeg henne ut av bilen og begynte med enkle øvelser. Så var det bare å sette i gang! Til og med ligg på isbakken gikk fint! JADA!
Prøvde å ta noen bilder men så mørkt og med så mange med reflekser på ble det ikke så mye å se på.
I tillegg til dette har vi hatt flere turer på Hellestø – og der ble det ihvertfall et fint bilde av tutta (og vinterbølgene på Hellestø)!
Ellers går no dagan. Jeg er ganske så stolt for vi begynner å få mer og mer kontroll på passeringene – men tør enda ikke slappe helt av rundt hushjørner eller hvis vi går på god avstand. Da er det belønning og kontakt-trening – men så lenge det ser ut til å hjelpe er vi jo på rett vei.
Alt i alt – en framgangsrik høst synes nå jeg. Nå er ikke det nye året langt unna – med alle de muligheter det vil bringe!
Gratulerer så mye med flott resultat på rallybanen :D Og at treningen ellers også gir resultater, ingenting er bedre enn det. Riktig godt nyttår til dere :-)
SvarSlett