Plutselig er det blitt desember. Hva har vi gjort siden sist? Ikke så mye spennende :( Vi har vært noen enkelt-turer på Hellestø (faktisk en tur med besøk fra Telemark!) og/eller hundeskogen på Bråstein, ellers går dagene med turer i bånd og litt aktivisering i hagen eller på stuegulvet. Blir fort mørskt altså! Denne helgen hadde jeg derfor lovet meg (og Cora) å ta noen skikkelig gode turer – men på torsdag da jeg kom hjem virket hun ganske så pjusk. Tenkte vel ikke så mye på det – skulle bare hjem og gjøre meg klar til å gå på Kaizer/Renberg musikalen Sonny, så…. men Ellen sa at når hun kom hjem og skulle gå tur etter skolen ville ikke COra sette seg. Jeg ropte henne til meg og prøvde å få henne til å sitte, men nei – hun ville ikke sette rompa helt ned – og var som sagt ganske så utilpass. Det samme var hun fredags morgen – da ville hun ikke ut av buret og jeg måtte koble på båndet å lokke henne ut. Ringte vet så snart de hadde åpnet og fikk time til ettermiddagen. Klarte ikke å kjenne hva som var galt og hun peip ikke da jeg prøvde å klemme og strekke på “alt” på bakparten/ryggen…
Hos klinikken var det en annen vet enn Marita – nemlig Tonje. Også ei veldig kjekk dame, som virkelig tok seg tid med Cora, selv om hun da vi kom ned dit ikke hadde noen symptomer –utover å ikke ville sette seg. Sånn hadde det vært hele tiden, glad og ivrig på tur, grei matlyst – og generelt OK –men litt mutt og tam i energien. Tonje kom fram til at hun hadde en forstørret lymfekjertel på venstre bakfot – utover det ikke så mye hun fant. Kan ha litt med at jeg hadde gitt Cora en av de smertestillende jeg hadde til overs fra steriliseringen i fjor, og at symptomene derfor var mindre…Uansett – siden det var en forstørret lymfekjertel sa Tonje at det var noe som det ikke skulle være i den foten. Det kunne være et stikk, bitt, betennelse av noe slag, uten at vi kunne si hva det var. Fikk resept på antibiotika og smertestillende (siden de jeg hadde faktsik var utgått på dato) som vi skal ta i 10 & 5 dager og så holde oss rolig i helga og ringe inn på mandag for å høre hvordan det gikk. Det betød jo at vi ikke har hatt de gode turene i helga – men Cora har hatt det OK –og vært ganske så lite kravstor – hun kjenner nok at hun ikke er helt i form. Hun er gnaske så fornøyd med å se på TV - “Hunder i arbeid” på TV Norge:
I dag har formen og humøret blitt nesten som normalt, hun kan sitte og og legge seg på kommando – tidligere var det en pine og se hun prøve uten å ha lyst./klare Var en stund redd for at hun bare trodde det kom til å gjøre vondt å sette seg og derfor ikke ville, men det har altså gått over– og det er bra :) Da var det bra å ha noen tips fra Ghita sin aktivitets-adventskalender å holde på med siden vi ikke kunne ta ut på tur :) I ettermiddag har vi pakket inn godbiter i doruller og skoesker og teipet og pakket godt igjen. Beløningen blir da å klare å komme til Frolic!!!! som er inni der. Falt skikkelig i smak. Ikke så kult å trene på å gå i stige – eller en liten gardintrapp på to trinn. Vi er ikke de som har shapet inn adferd mest, så tålmodigheten til både henne og meg tar fort slutt. Men hun ble utslitt ihvertfall og sover nå i sin dypeste søvn – under dyna mi – i MI SENG! Noe må man jo få lov til når man ikke er i form – selv om det egentlig ikke er lov å gå i sengene…????
Tenkte først å lage en kavalkade for Coras år - 2011 i desember - før jeg trodde jeg hadde noe fortelle – så tar med et kjapt bilde fra januar så får vi se hva resten av desember bringer av mimringer:
På Hellestø (faktisk i desember i fjor – snø??? – og sol???)
Og mye kjos under teppet i kalde tider:
Ha en god desember videre! Regner med at jenta er frisk og fin og får attest på “hardkjør” fra i morgen. Så bare si fra hvis noen vil ha tur eller trening!
Haha, rart med det hvordan de plutselig får "lov" til ting allikevel;p Men er det ikke det legen anbefaler når man føler seg litt pjusk da, å legge seg under dyna? ;)
SvarSlettFortsatt god bedring til frøkna :) Fine mimrebilder!
Tenk nå er det allerede desember. Tiden går så utrolig fort. Lenge siden vi har sett dere nå så det må vi snart få til. Det har vært lite spenning på vår front i det siste. Dagene er litt travle og de dagene som er tid til aktiviteter har det vært altfor surt vær.
SvarSlettHåper jenta er seg selv igjen nå og at det ikke kommer tilbake etter endt kur. God bedring ;)