mandag 19. september 2011

Ny treningsgruppe!

For litt over to uker siden opprettet eieren til Frost – Cecilie –ei gruppe på fejsbokk som heter Trening i Sandnes. Og plutselig nå er det 13 (and counting) medlemmer der. Poenget er å poste om du har lyst på tur eller treningskamerater, og så er det bare å møte opp og delta. Utrolig mye enklere enn å ringe den, tekste den og endre tidspunkt og steder. Så langt har det vært to mandager hvor vi har satt opp rallybaner på skolen rett her oppe. Plassen er grei den, men nå etterhvert som mørket kommer krypende trenger vi et nytt sted med lys. Foreløpig er det lyst i 18 tida, så vi har fått noen gode økter. Forrige mandag var vi 4  2-beinte og  5 4 beinte (Embla, Frost, Thassie & Kinky og Cora). Da ble det litt rally, litt sosialisering av Kinky (dvergpuddel på 3 måneder) og litt trening av frivillig dekk under marsj for Frost. Veldig greit å få trent med forstyrrelser, for Frost trente ligg med lek og avstandsbelønning mens vi gikk bane, og det var folk som så på og biler som kjølrte forbi. På toppen av alt begynte et guttelag i fotball å trene på grusbanen rett nedenfor. Mye lyd og gjett hva; DE SPARKET EN BALL!!!!! Været da var som det har vært på nesten hver eneste rallytrening i hele år – øsepøse og mye vannpytter. Har gitt opp å håpe på at det blir så mye annerledes, så man får jobbe med det man har –ikke så mye annet å få gjort…

På søndag var Embla og Cora på stranda med eierne sine – og det var jammen greit for de hadde masse energi å brenne av. Gode og slitne da runden over jorder, utmark og sanddyner var unnagjort, ja!

I kveld var det igjen en gjeng som ville samles til trening; Renate med Tinka, Kristin med Hera, Ros-Marie m/Enya, Gunn og Embla, Monica m/ Gibson og oss. Alle disse fordi vi har klart å finne sammen via FB. Alle her kjente noen som kjente noen andre av oss – veldig liten verden dette er da? Superkjekt! I kveld var det rally, med relativt høy grad av forstyrrelser da det var turgåere, hunder som satt og ventet på tur og Ellen og ei venninne tok turen oppom for å se på alle de fine og flinke hundene. Ikke alle hadde prøvd rally før, men alle som ville fikk sjansen til å prøve seg, og vi som har gått noen runder lekte instruktører som best vi kunne. Det som var fint var at alle hadde litt bakgrunn fra lydighet eller Siddis-kurs – så det grunnelggende  ved innlæring og gleden ved å trene var absolutt til stede. Litt fellesdekk trening fikk vi også tid til, og masse godbit søk og leking. Ei trøtt jente her nå, men tror at hun som jeg hadde en strålende fin trening – NOK EN GANG I ØSREGN (periodevis).

Håper vi kan treffes regelmessig for både alvor og lek – og for de av dere som det passer for som ikke er i gruppa – den er åpen og gratis – så det er bare signe seg opp :)

6 kommentarer:

  1. Så kjekt å ha fått i gang en slik treningsgruppe :-)
    Hørtes ut som bra trening, men syns dere har litt uflaks med været hos dere ;D
    Hvis det blir dobbeltstevner i rally hos dere neste år,( snakket litt med Berit om det ) er det godt mulig vi tar turen nedover da. Og da er det best dere er der også :D

    SvarSlett
  2. Ja Ane - da hadde vært yberkult!:) Vi har jo Kari Anne og Ghita her som de som er mest bevandret i Rally og er dommere, og miljøet er så lite, så kanskje "din" Berit kjenner de så kan de klare å dra igang noe slikt? Si ifra hvis hun vil ha kontaktinfo til de :). Ser helst at du starter i klasse 2 da, så vi andre har en sjanse ;)

    SvarSlett
  3. Sorry, vært dårlig med forklaringen her skjønner jeg. Berit (Smaaland) nevnte at hun kjente til deg og Cora, så da tenkte jeg at du kanskje hadde vært på kurs med henne eller noe slikt. Hun var dommer på stevne 2 i Morokulien, så tror hun kjenner til Kari Anne og de. Hun håper ihvertfall på et slikt stevne. ( Nevnte dato også, men neimen om jeg husker, lurer på om det var siste helgen før sommerferien. ) Men er uansett en stund til da ;D

    SvarSlett
  4. Uff- betyr at vi er beryktet i miljøet??? Tror ikke jeg kjenner noen Berit rallydommer? Men helt sikkert kjenner eller ihvertfall vet hun om kari anne og Ghita. Har så vidt nevnt det for ka, så vi håper det går ok :)

    SvarSlett
  5. Facebook är toppen för att ha hundträningsgrupper på! :)
    Tack för kommentaren! Jag tycker också att det är roligare att se en glad och lite knasig hund på tävling, än en som gör allt som en robot. Ingen risk för robotlydnad när man har pinscher!! ;)

    Förresten, vi läser en kurs i grannspråk nu, i min utbildning till svensklärare. Har lite svårt att förstå alla ord på norska, men det kanske kan bli bättre med det nu :)Är ju så likt men ändå finns det ju vissa ord och uttryck som luras..

    SvarSlett
  6. Takk for at dere lager til slik at vi kan treffes å trene. Det er jo utrolig kjekt. Bare håpe at det kommer litt finere vær på mandagene, er så lei av dette regnværet som alltid kommer når vi skal trene.
    Idag måtte jeg desverre stå over, jobbet litt ekstra i det siste så jeg var bare så trøtt og måtte prioritere å sove før jeg skulle på jobb igjen. Neste mandag er jeg i københavn, men uka etterpå er jeg klar igjen. Håper dere fikk en bra trening idag ;)

    SvarSlett