Ingen flere slappe dager på Cora. Ihvertfall ikke noe som skyldes sykdom/ubehag. Siden sist har vi hatt turer i Hundeskogen og Rallytreninger på skolen her oppe – og noen gode turer i parken hvor hun har funnet STOOOOOORE pinner – eller små trær som hun leker med og prøver å dra med seg hjem.
Rallytreningen på forrige mandag på skolen var kjekk. (Bilder i Gibsons blogg) Siden det er rett her oppe gikk vi opp, og det betyr at hun ikke kunne vente i bilen når vi bygget banen, eller når Gibson og Embla gikk. Alle fikk trene på forstyrrelser fra andre hunder, syklister og andre turgåere, men det gikk ganske så greit. Alle tre var bundet i hver sitt tre med litt avstand, og de imponerte alle sammen med å roe seg av når det ikke var deres tur. Før start; litt kontakt og enkle momenter og hun var med i banen. Tenkte å bruke ferien til å trekke inn sitt nærmere meg – og selvfølgelig kun belønne de som er helt rette (ikke skjeve) – det samme med sitt i front – eller faktisk hele fram-sitt-foran og faktisk bryte den helt ned igjen til de enkle momentene. Hun vimser for mye her – og av og til sitter skjevt, andre ganger bare gå rundt meg og på plass, eller også sitte, beint i front. Andre ganger igjen finner hun ut at hun skal begynne å gå – og så legge seg. Det er noe som skjer når vi har terpet mye – så jeg lurer på om det er hennes måte å fortelle at nå er det nok. For dekk kommer ofte etter litt mye terping og repitisjoner…Vi skal nok få det til, for hun kan det jo, så det er nok like mye meg som ikke fører/signaliserer godt/tydelig nok.
Vi er litt hektiske på husfronten akkurat i disse dager, og det er stadig nye folk inn og ut som hun passer på – så når vi kommer hjem er hun ganske slått ut etter en god tur bare for å koble av. Ungene har jo nå skolefri, men vet ikke om hun slapper mer av for det –hun må følge med hver gang det går i døra eller hun hører folk i trappene. Nå er det kun ut neste uke – så skal det meste være gjort – det skal vi alle bli galde for :) Tror vi stikker til hytta i helga – da skal hun få tatt seg helt ut og få fri.
Høres deilig ut å reise vekk til hytta. Skal være på hytta to uker selv i sommer, gleder meg:) Ordentlig fint for to og firbente.
SvarSlettStrettis kan også legge seg ned på trening (spesielt hvis det er gressunderlag;) Gjerne når det er så varmt som nå. Er et tegn på at han er sliten, i det minste daff. På slutten av treningen i går på 1,2,3 bakover la han seg ned på hver sitt foran. Gjør ikke det ellers. Så fortet meg litt og fikk han opp nok i drift til å gjennomføre øvelsen uten at han la seg ned, og ga han en hvilepause.
Da var han "på" igjen med en gang når vi skulle fortsette å trene litt senere, uten å legge seg ned.
Lykke til videre med treningen, og ha en fortsatt fin sommer :)
Så flinke dere er til å trene jevnlig :) Har du planer om konkurranser eller trener dere bare for morro skyld? :)
SvarSlettHøres deilig ut med en hyttetur!