mandag 8. november 2010

Rotehue!!!

Sa jo tidligere i dag at det var siste kursdag i dag – men det er jo bare 8. november – og det er ikke kurskveld i det hele tatt i dag! Neste uke 15.november flyttet vi kurskvelden til. Kjempefint at Monica ringte og lurte  på om det var hun eller meg som rotet med kalenderen – og det var jo meg. I stedet fikk jeg testet de nye høst/vinterskoene mine på tur i parken. På lørdag var Cora og jeg i hundeskogen – det var lenge siden sist – og når hun kjente igjen humpene på veien opp til skogen kom det mange gledespip og hun stortrivdes og sprang som en rakett og hilste fint på alle der ute – gamle kjente og hunder vi ikke har sett før. Rett før hun skulle bli koblet på stakk hun rett ut i lyngen og jamen hadde hun ikke funnet ei lita skogmus. Pinschere var jo opprinnelig stallvakter som fanget mus og andre skadedyr, så det var nok instinktene som slo inn  - for at hun jaktet og lekte med byttet var helt klart. Vanskelig å få henne inn igjen – ingen godbit i verden kunne få henne vekk fra byttet, men jeg fikk distrahert henne såpass at dyret stakk av – håper det ikke var for skadet. Det dette har resultert i føler jeg, er at jaktinstinktene hennes som var litt høye fra før av er blitt ytterligere skjerpet, for på de siste dagers turer går hun med nesa i bakken konstant, og det er ikke lett å få kontakt – før helt mot slutten – da plutselig tilbyr hun kontakt og går supert fvf :)

Nå har vi altså ei hel uke til å trene på – det trengs :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar