søndag 26. september 2010

Pakket og klart og endelig en løpetur igjen

Ja, da er det ikke lenge før vi setter oss på flyet til de fjerne himmelstrøk. Vi har jo vært i området tidligere, så jeg kjenner at spenningen er annerledes enn den var første gangen. Da visste vi ikke helt hva vi kunne forvente, nå gleder vi oss til det vi vet vi kan forvente pluss alt det som vil være nytt. Må bare ta med et bilde jeg fant på nettet som var fra ferien vi hadde på Tobago for noen 2,5 år siden. Stranda heter Pigeon Point - strand og en liten ferje kai - fantastisk! En litt annen retning denne gangen, men  vet vi får sånne postkort bilder her og :) Nå ser det ut til at været blir bedre her hjemme og – i dag strålende flott høstsol. I dag skal vi pakke Coras “koffert” og hun flytter inn til Gibson for en stund. Vet ikke om hun gleder seg – ikke fordi det ikke blir gøy, men vi har ikke sånn kontakt at hun vet hva hun skal - ha-ha :) Det blir nok supert – for henne i hvertfall, håper Gibson og folkene ikke angrer på det sjenerøse tilbudet de kom med.
I går var ikke været så bra som i dag, men på ettermiddagen lysnet det, og vinden løyet så turen på Bore-stranda med Gunn, Embla og Zita var bare kjekk, Det har vært en stund siden det har vært en skikkelig langtur med friløping og Cora benyttet sjansen. Propell så sanda føyk. Embla hang på og løp “smartere” for å skjære av løpebanen så hun kunne få full-kontakt leking. Coras løsning på det er bare å springe på med kjappe vendinger. Veldig rart å se de to – det ser brutalt ut, men de fortsetter å by hverandre opp til denne leken, så det er nok ikke så ille som det ser ut. Men veldig annerledes lek enn mellom to Pinschere. Regnet kom da vi var på vei hjem, heldige med den turen. Cora var full av sand og det fester seg en del selv om hun ikke har så mye pels, men tørket og børstet av henne før vi gikk inn. 1 times tid etterpå så jeg at pelsen på høyre side hadde fått mange små hakk – så ut som felt med ståpels. Litt etterpå kom det mange små blemmer der pelsen nå hadde virkelig reist seg. Rett inn i dusjen med henne – hun hadde jo rullet seg minst to ganger som jeg så – og vasset i tilsig-vann rundt stranda. En grundig skrubb i dusjen – dette er nesten det værste du kan gjøre med jenta – liker det virkelig ikke! - og en grundig tørk så forsvant det heldigvis. Et par små kuler igjen i dag, men det er nok bare noe hun har vært i kontakt med og en lokal hud irritasjon.
Så håper vi at byggeprosessen har kommet MYE lenger når vi kommer hjem igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar