tirsdag 8. desember 2009

Den 8. dagen i desember

Klare for dagens nøtt? (denne har jeg funnet utenfor forumet Monica - så nå kan du og være med). Hvis du vil ha flere gåter planlegger jeg for flere her - ellers går det en "konkurranse" på Pinscherforumet.

I en by i Texas har 5% av befolkningen hemmelig telefonnummer. Hvis du velger 100 vilkårlige telefonnummer ut av denne byens telefonkatalog, i gjennomsnitt, hvor mange av disse ville vært hemmelige nummer?

Tar en til idag siden det ikke var noen i går. En litt annen type, men like "idiotisk" lett...

Tre kort fra samme kortstokk ligger med bildesiden ned. Det ligger en dame til høyre for en konge, mens det er en dame til venstre for en dame. Det er en spar til venstre for en hjerter, og en spar til høyre for en spar.

Hvilke tre kort er det snakk om?


Da er det bare å hive seg rundt. Kom ingen ny gåte i går, mandager er det i tillegg til jobb og få et barn på trening, min egen trening og avslutningen er Cora og meg på kurs. Der var det å vise leksene vi hadde - kom-sitt - omvendt lokking fra sitt. Burleken - omvendt lokking der. Ny agenda for i går var "Kinderegg-øvelsen" og litt mer burlek og omvendt lokking. Etter en sånn dag var vi slitne og da ble det ikke mer tid igjen. Men hun var flink altså. Alle hundene var ute (ikke helt oppi hverandre, men) og de var litt spennende, så vi fikk trent godt på kinderegg - og til slutt var kontakten helt super - jeg kunne gå framover og bakover og hun fulgte rett foran meg hele tiden (noe som jp da betyr at hun selv må rygge). Litt target på finger var det også, forresten. Videreføring av den var at hun fulgte fingeren minimum 5 skritt - 0 problem.

Lykke til - så venter jeg på svar på gåtene!

4 kommentarer:

  1. 1) Ingen.
    2) Spa Kong, Spa Dam og Hjerter Dam.

    Er det ikke kjekt med all dritten som ligger langs veien, vel?

    Ayla ble borte for meg en gang for et par år siden, sånn rundt buskene, liksom. Da hun kom tilbake, stinket hun diesel/maling/etellerannetkjemikalier. Jeg gikk bort og skulle sjekke hva hun kunne ha fått i seg, og fant noe tannlegegrønne greier som kunne ligne på stivnet maling liggende i rullesteinene der hun hadde vært. Det var dessuten gnagemerker i dette støffet, og jeg fikk jo helt panikk! Tenkte på om jeg måtte bære henne så ikke giften spredte seg så fort, men hun var jo også den gang over 40 kg, så jeg tok sjansen på at det ville gå greit. Da vi kom hjem, ringte jeg til dyrlegen, lettere panisk, og fikk beskjed om at hvis det var sånn eller sånn så var det ikke farlig, men hvis hun ble slakk og blek, måtte jeg komme med en gang.

    Hun spydde selv, så det gikk jo bra, men man får seg virkelig en støkk!
    Hva skulle man vel gjort uten disse dyra? ;-) Slappet av??

    SvarSlett
  2. Jippi - gratulerer til deg igjen! Oppdater bloggen din snart da, så jeg har noe nytt å fortelle om deg!

    Vi fikk oss en liten støkk ja, og kanskje jeg var overhysterisk, men... Så ikke ut som det var en veldig plagsom behandling og jeg fikk roet nervene så. Litt svimmel var hun, men kviknet fort til - og var i fin form i går kveld - bare litt "tom i magen" :-)

    SvarSlett
  3. Syns IKKE du var overhysterisk. Akkurat passe, egentlig :-)

    Blir muligens oppdatering på fredag, da skal jeg til dyrlegen og få sjekket ut mer om haltingen til Ayla.. Men sånt er jo ikke noe å fortelle her, dah.. Har fått min hederlige omtale, jeg, så jeg er fornøyd, jeg ;-)

    Får heller la andre få prøve seg fra nå av ;-)

    SvarSlett
  4. Bare fortsett å gjett du, Kari-Anne - så fortsetter jeg å følge med på bloggen din. Håper de finner ut hva det er som gjør at Ayla halter!

    SvarSlett