Dette var dagen for de første offisielle NRL stevnene i NKK regi i distriktet. Og for en dag det skulle bli! Jeg har jo de siste ukene angret på at jeg var så overmodig å melde oss på – ikke bare ett – men TO stevner, og hadde som mål å i hvertfall få ett tellende resultat fra dagen.
Startet dagen med å våkne kl 0530! Vel skulle vi tidlig av gårde en søndagsmorgen, men …altså…kl 0830 var vi pakket og klare for dagen, og sommerfuglene flagret godt allerede. Mantraet mitt var at dette ikke var noe man kunne dø av, men vet nå ikke helt – kjente meg ikke helt i live der en stund!
Første stevnestart var kl 10 – i NRL regi og med kjære Kari Anne som dommer. Banen var enkel nok den, og kjekke deltakere var de alle der vi travet rundt og briefet banen. Sola var stått opp og egentlig skulle det bare være kos…
Vi var start nummer 4 og nervene hadde roet seg litt, men helt klart til stede. En relativt grei bane, og vi kom oss gjennom. Utofrdringen var som forventet kontakten – i tillegg kom et uventet problem – SITT!???? WTF – vi kan jo dette???? som sagt vi kom oss gjennom på et vis, men var redd jeg hadde klart å rote det til nok en gang og vi ville bli disket.
8 deltakere i klasse, 2 deltakere i klasse 2 og 1 i klasse 3 senere ventet dommen. Var mentalt innstilt på at vi måtte benytte oss av neste sjanse, men stilte opp med de andre. De få som disket ble ropt opp - men så gikk hun videre til plasseringen og vi sto igjen fortsatt!??? Hæ? Joddaaaaa! Vi hadde klart oss – 158 poeng og et faktisk resultat! Utrolig! Gul fin sløyfe fikk vi også – vår første :) Tror ikke lettelsen kunne vørt større om vi hadde vunnet altså! En god del trekk som sagt –det meste på ett enkelt skilt – sitt- dekk- gå rundt, + litt stram line og snusing og noen repetisjoner – men pytt sann. Jeg ble en lykkelig deltaker akkurat da. Her er kritikken:
Fikk ikke med meg så mange av de andre deltakerne – men klarte å få tatt noen bilder Det var også noen fra ASTA FOTO som møtte opp og tok mange flotte bilder. De kan dere se her:
Karin og Claris
Jorunn og Gnisten
Sekreteriatet er på plss og gjør en god jobb:
Klasse to gikk – men da var jeg og Cora på luftings – så neste bilde er fra klasse 3 – der Kurt stilte alene:
Så våre kjære dommer:
Og vinneren av klasse 1 NRL stevnet var:
FICUS og GHITA – GRATULERER
og det med poengsum som kvalifiserer til direkte opprykk til klasse 2 – og det med minimalt med tid til trening – for Ghita har det jo så travelt med å lære opp og trene oss andre. R-E-S-P-E-C-T! Gratulerer så mye.
Nå var sola kommet godt opp på himmelen og det kom faktisk publikum! Både to og firbeinte. Her noen bilder av de skjønnasene som linet seg opp rundt ringen etterhvert:
Enya - Cavalier (feiret 3-årsdagen sin her :)) – og Ronja – DP – 8 år – hun skulle senere bli pokal vinner med 3. plass i
rekruttkonkurransen. Supert tatt i betraktning av at de fremdeles går på Ghitas
Innføringskurs til Rally!)Hoola – Sheltie – de ble nummer 2. i rekrutt klassen! Zita og en agility collie følger nøye med!
Og så var det klart for stevne to – denne gang i SBK regi. Lite miljø – så nå var vinneren av klasse 1 i forrige stevne dommer :) Denne gangen hadde vi start nummer 3. Nervene var vel på et litt lavere nivå nå – vi hadde jo allerede klart målet vårt, men ble jo litt bekymret for å havne tilbake til vårt gamle nivå for på vei ut av bilen og bort til banen var det ikke mye kontakt å få. Hun hadde vært ute av bilen med jevne mellomrom, men utover det vet jeg ikke hvor mye hun klarte å koble ut – mange forstyrrelser rundt bilen på P-plassen. Uansett – det var jo bare å gå på. Utstyrt med strikkballen fikk jeg henne litt giret på vei inn på banen og så gikk vi bare. Venche fra Calvalierklubben filmet oss – og det var såååå kjekt å se:
http://www.youtube.com/watch?v=ObaQ8RdYHSk&feature=youtu.be
Her er kritikkskjemaet:
Som dere ser – ikke på langt nær så mange anmerkninger denne gangen og RØD sløyfe denne gangen – i tillegg fikk vi flott rosett – vi vant nemlig klasse 1 i dette stevnet! oooog i tillegg et smilefjes.
Kun 5 poeng i trekk – det betyr direkte opprykk til klasse 2 det! GULP! Vi kan klasse 2 øvelser – men de må utføres uten bånd/line. DER ligger den nye utfordringen vår. Enda tightere kontakt må derfor øves inn. Men jamen bra vi ikke blir arbeidsledige på treninger framover. Nå må nok langlina med på treninger – så får vi se når vi tør å hive oss ut i det!
Utrolig glad – selv nå et døgn etterpå.
her er rosetten vi fikk, og her er den på:
Cora var SLITEN etterpå; - sove oppe på sofaen,
Og jeg – jeg nøt et glass av dette:
Det ble en lang dag – hjemme i halv fem tida – ca 8 timer senere – og da var det kun 15 minutter kjøring til og fra! Men du og du så kjekt. Masse kjekke folk både blandt deltakere og publikum, fint vær og ikke bare ett – men 2 tellende resultater :) . Godt jeg ikke fulgte magefølelsen om morgenen- den sa nemlig at det dummeste jeg kunne gjøre var å dra opp til konkurransen!
Tusen takk for alle som gjorde denne dagen minneverdig – Sandnes Brukshundklubb, Kari Anne, Ghita og alle kjekke som gikk konkurranse og som var med å dele dagen.
Fantastisk!!!
SvarSlettFor ein dag for begge to!!!
Det er SÅÅÅÅÅ vel fortjent, du har jobba utrulig godt med snuppå, og søndag såg du absolutt resultatet!!!
Cora har heilt fabelaktige venstrevendingar, og eg måtte smile fleire gonger under løpet ditt :-)
Knallbra, Gerd Marit!!!!
Tusen takk for det Kari Anne. Som sagt ganske fornøyd :)
SlettWow, fy søren så bra! Skikkelig imponerende! :) GRATULERER! :)
SvarSlett