tirsdag 6. juli 2010

Snart ferdig

Nå er det 12 dager siden – på torsdag skal vi gå å ta stingene. Eller dvs – de stingene som er igjen – hun har altså klart å snike seg til litt egenkirurgi. På torsdag kl 1830 skulle jeg bare ta en sjekk – og da har hun fjernet de øverste stingene selv, og jeg syntes at det hadde blitt litt løst i kantene. Sendte MMS bilde til Marita og ringte for å høre om hun var på jobb – og det var hun. Vi fikk komme bortom for å se om det var nødvendig å sette noen nye, men hun sa det så fint ut, og tross alt har hun jo fått en ekstra yttersøm i tilfelle.

Stingene-010710

Siden vi fikk alt OK, men med instruks at vi må passe ekstra på henne, la vi i vei ut til hytta for en god langhelg. Stingene og arret er fine, men hun må fremdeles ta det med ro – og ingen bading. Vi merker godt at formen hennes er på vei oppover – for denne gangen hadde ikke jenta tid til å ligge så mye i ro. Men vi har begrenset aktivitetsnivået hennes – så hun måtte ha seg lange hvilepauser, og hun har kun gått fritt i hagen, på brygga har hun stort sett vært i bånd. Nå er vi ferdige med antibiotikakuren og er av smertestillende, så matlysten har kommet litt tilbake igjen. Hun er helt utslitt etter mange dager der ute – i går da vi kom hjem, etter å ha tatt en runde for å sjekke at “alt var på plass i huset”, sa hun seg rett ut i kurven – og det var den kvelden. På hytta sover hun minimalt på dagen i forhold til hjemme – for det er jo alltid noe å utforske – så det tar på på en liten kropp.

4 kommentarer:

  1. Godt å sjå og høyra at det går godt med litla jenta. Her er det ny løpetid, og om det blir depresjon og innbildt denne gongen og, går det same vegen med livmora til Embla tenkjer eg. Så greit at noko har vore gjennom det før oss:)
    Me har som sagt løpetid men båndturer er me gjerne med på, når matmor ikkje arbeider ugunstig;)

    SvarSlett
  2. Hei og velkommen tilbake! Jo da - det går seg til her, men det var ganske omfattende og litt mye bekymring og slapt dyr første uka - men det var jo med tanke på at det skulle bli bedre - og det har det jo blitt. Naboen her nevnte noe på du kan gi hunder som går inn i innbilte svangerskap - en spray - sikkert hormoner som de får - og så glemmer de det da og for framtiden? Han sa han ga det til schæfertispa si han hadde tidligere? Verdt å spørre ihvertfall?

    SvarSlett
  3. Så fort tida går! Allerede to veker sidan operasjonen, og eg er SÅ glad for at det har gått så bra! :-)
    Såret ser jo kjempefint ut!

    SvarSlett
  4. Ja det er jeg og. Nå er vi snart på vei ned til vet for å ta stingene :D

    SvarSlett