. Tenkte å adoptere noen av gåtene og få folk litt i konkurransemodus - og dersom noen ikke "gidder" å løse gåtene kan de gå inn på forumet og "fuske", men samtidig bli kjent med fine forumet vi "pinscherfolk" er så heldige å ha :-)OK - vet det er 5. desember idag, men kalendere er alltid kjekt! Here goes første;
En mann skal frakte en hund, ei høne og en sekk med korn over ei elv.
Han har en svært liten pram som så vidt bærer ham, og han kan bare ta med seg en ting om gangen i båten. Hvis hunden og høna blir latt for seg selv, er ikke hunden sen før den gjør kål på høna. Blir høna og kornsekken stående alene, vel, da går høna løs på kornet.
Hvordan får mannen alt og alle trygt over elva, uten noe svinn?
Svar belønnes med heder og ære - og PR for sin egen blogg/hjemmeside :-)
----------
Her i heimen har vi og så vidt begynt juleforberedelsene. Vi klarte for første gang På flere år å få utelysene opp til første søndag i advent :-) I dag har vi laget og pyntet pepperkaker - og Cora fikk tak i en pose med glasur - det likte hun KJEMPEGODT. Har vært en del opp og ned og styr i huset i dag - og til å begynne med sprang hun i hælene på oss, men kapitulerte til slutt og la seg i buret - too much stress! Ungene og jeg så på Singing Bee på TV3 i dag - og litt mye gammelt 80 og 90 talls musikk - så jeg måtte bare synge og danse litt - og da ville Cora være med - kuuule folk - ENDELIG litt action - ikke bare sånne kjedelige i sofaen eller jobbe folk!
Har gått turer med henne de siste to dagene i langline - både for at jeg ikke har giddet å kjøre til "friområder", men og for å trene innkalling. Går bedre og bedre. På "hverdags-kurset" har vi i lekse å trene burleken og sitt. Burleken inne går superfint - buret i bilen er ikke så kult - når det står i bilen - trodde ikke hun var redd for bilkjøring, men kanskje når hun må kjøre i bagasjerommet??? Når hun får sitte på gulvet på assasjersiden i den store bilen er det ingen nøling når hun skal inn. Sitt kan hun, og vi har til og med fått "omvendt lokking" på plass i sittende stilling. I buret - ikke så mye når det er i bilen. Har søndagen på å få det på plass - har avtale med Gibson om tur i morgen ettrmiddag - så vi kan ta en økt før det.
Ikke glem å svare på oppgaven da -legger ut ny i morgen :-)
Først høna.
SvarSlettSå henter han hunden og tar høna med tilbake. Så tar han sekken, kjører tom båt tilbake og henter høna. Dermed er aldri høna alene med sekken, eller hunden alene med høna. :-)
JA! Et stykk hjerte til deg. Hederlig omtale kommer :-)
SvarSlettDet var jammen hederlig også, det! Tusen takk! :-)
SvarSlett