tirsdag 8. desember 2009

2. for dagen!

Var på en liten runde rundt i nabolaget her - som vi ofte gjør. Og Cora gikk og snuste og luktet, gravde litt i bakken og var ganske fornøyd. Så under noen busker ved en skole her begynte hun å spise på noe. Jeg klarte ikke å dra/lokke henne vekk med en gang, og hun gulpet i seg noe i to jafs. Syntes jeg så noe som lignet på ben og en hale! Det hadde ikke vært noe jakt eller tegn på sådan, så uansett hva det var var det dødt. Tenkte litt over det på vei hjem, og tenkte GUD - tenk om det var dødt av gift - det var jo en litt merkelig plass at det bare skulle ligge ei død mus. Slo opp på nettet og leste at det kan være dødelig på en litt grusom måte for hunder også - og ringte vet. De sa at hvis det var gift - og HVIS det var av den gamle typen kunne det være det, og at hvis det hadde vært deres hund ville de kommet inn og gitt de ei sprøyte for å få kastet det opp - så jeg gjorde det jeg - better safe than sorry. Jo da det kom opp middagen og litt godbiter - og en litt ubestemmelig klump - uten at jeg dissekrerte den noe nærmere! :-O De sa det kunne ta 5-10 minutter så vi skulle bare ta en runde rundt kvartalet, men vi kom ikke helt rundt en gang før det kom opp - max 2 minutter! På vei hjem var det litt mer som kom opp, men nå ser det ut til å være tomt. Da vi kom hjem var hun tydelig svimmel og pysa som jeg er måtte jeg sende sms til dyrlege Marita (som vi møtte på Agility kurs og som hadde vakt på klinikken da vi kom dit) om det var vanlig? Jo da det var det - og etter 15 min i kurven nå er hun helt seg selv igjen. Kan være jeg var litt overhysterisk her, men nå har vi lært dette også. Mye en skal forholde seg til altså! Hun måtte jo veies før sprøyta - og da var hun 14,2 kg! Jamen blitt stor. 13,6 kg etter oppkastkuren, men for ett år siden veide hun 3,5 kg (14.desember 08!)

2 kommentarer:

  1. Søren gikk glipp av gåtene dine :-) Men Karianne er jo så flink og sikkert mye flinkerer enn jeg ville vært. Så sikkert like greit hun fikk svare først :D
    Oi, skummelt når de bare glefser i seg noe man ikke kan se hva er. Men godt du fikk tatt den sprøyta. Bedre det enn å ta noen sjangser

    SvarSlett
  2. Nå har du jo så mye tid - så forventer forsøk fra deg og - når leter opp mine egne!

    SvarSlett