tirsdag 10. november 2009

Travle hverdager og helgekos

Det har vært travelt de siste ukene her i heimen - så bare litt fokus på hundetrening. Litt har jeg jo fått lagt inn - snute target og fokus på passeringstrening m/kinderegg - håper jeg gjør det noenlunde riktig! I hvertfall har vi det sånn nå at hvis vi er i bånd må hun enten holde kontaten med meg, ellers går vi til side og jobber kontakt på lenger avstand fra de møtende/passerende hundene.

Vi var på Hellestø på søndag - og der var det none fantastiske bølger og herlig vær. Vet ikke helt om mobilen klarer å formidle de mektige kreftene i sjøen, men...


Mye folk og en del hundefolk - så da fikk vi trent litt innkalling.
Hadde med den lille leka jeg kjøpte av Karin på kurset sist - og den var kjekk å få som belønning. De lekene er forresten helt supre - og det er noe for enhver hunds preferanse. De er laget i Canada og heter Crash Test Toys. Cora fikk en av hver av disse;


Den nederste er mye mindre og hendigere å ta med på tur, men den øverste er klart den mest fristende! Sammen med litt godbiter er det blitt mye lettere å få henne inn igjen :-)

I går var det ny kurskveld - og i rotasjonen var det nå den 20. kvelden - og litt gøy og lek skulle det være. Gå pent i bånd med Doggy-zen skål i del 1 - og innkalling med fristelse i del 2. Like imponert over kursledere som sier dette vil gå bra - og at det gjør det! Trodde Cora skulle stå på hodet i godte-skåla (og det gjorde hun de første gangene), men så fant hun ut at ved ikke å trekke mot doggy-zen skåla, men gå fint og holde kontakten - da kommer belønningen derfra! Likedan med innkalling med fristelser underveis - (nesten) rett forbi og bort til meg som sto og kauket med leken ved målstreken. Skal bli kjekt å få med seg resten av kursdagene også - jeg har vel funnet ut at de har måter som hundene raskt plukker opp på.

3 kommentarer:

  1. Nja... han hoster en del enda. Men har ikke sett at han får opp så mye slim, så kansje det er på hell?
    Gud så irriterende med syk hund som har MASSSE energi. Skal jo liksom ikke slite de for mye ut, og med en gang han blir litt oppkavet begynner hosten så det er noe i det. Og ikke kan han jo treffe andre hunder heller. Formiddagene e fredelige, men om kveldene holde han på å gå på veggene med for mye energi. Så i ittemiddag ska me ta på selen og gå ein laange tur :-) Lure på kor lenge han må ver symptomfrie før han kan møte andre hunder igjen, vet du??
    Høres forresten spennende ut med det dere lærer på hverdagslydighet.

    SvarSlett
  2. Klickerklok.se selger lekene i nettbutikken sin. For de som vil slippe å bestille i Canada. ;)

    SvarSlett
  3. Syns det er SÅ kjekt å lese at dere har fortsatt den gode treningen dere holdt på med under valpekurset :-) Kjempekjekt!!

    Men du, har du bilde av den gangen jeg hadde med Ayla på kurset? Skulle gjerne sett det ;-)

    SvarSlett